Френският автомобилен концерн Renault Group придоби 21-процентен дял в Whylot, компания, която разработва електродвигател с аксиален поток - иновативна технология, която обещава по-голяма енергийна плътност на килограм тегло спрямо сегашните проекти, съобщава Automotive News.
Малко преди това Renault обяви стратегическо партньорство с Whylot, която е основана през 2011 г. и е базирана в Южна Франция.
Компаниите планират да разработят и комерсиализират двигател с аксиален поток за изцяло електрически и хибридни превозни средства, като се очаква техният продукт да се появи на пазара през 2025 г.
Renault споделя, че двигател с аксиален поток може да спести 2,5 грама въглероден диоксид на километър в хибриден автомобил.
1
Електродвигателите, използвани в превозните средства днес, представляват двигатели, при които посоката на магнитните потоци е перпендикулярна на оста на въртене. В двигател с аксиален поток тези потоци са успоредни на оста на въртене.
Предимствата на двигателите с аксиален поток включват по-малък (къс) магнитен път, по-малък размер и по-голяма ефективност.
2
Подредената конструкция на двигател с аксиален поток, в сравнение с цилиндричната конструкция на двигател с радиален поток, също означава, че първият може да бъде монтиран на главината на колелото.
Според Whylot настоящите предизвикателства пред разработването на двигатели с аксиален поток включват много висока линейна скорост, която налага висока механична сила върху магнитите; високи работни температури, които налагат внедряването на сложна и скъпа охладителна система; и необходимостта от разработване на техники за масово производство.
3
Други автомобилни производители също се надяват да комерсиализират двигателите с аксиален поток. Миналата седмица Daimler обяви, че ще произвежда свои собствени двигатели с аксиален поток в кампуса си за електрически технологии в Берлин, след като придоби това лято YASA, британска технологична компания за електрически двигатели.
Двигателите с аксиален поток биха могли да привлекат вниманието на производителите на суперавтомобили, като Ferrari, които се обърнаха към YASA, за да се договорят за доставки на двигатели с радиален поток.