Част от дейността в четирите основни завода на Ford Motor Co. в Европа са спрени или намалени поради продължаващия недостиг на полупроводници, съобщава Automotive News Europe.
„В резултат на проблема с доставките на полупроводници, който засяга голяма част от световната автомобилна индустрия, ние ограничихме работата в няколко завода“, информират от концерна. "Следим отблизо ситуацията и коригираме производствените графици, където е необходимо", добавят от Ford.
Прекъсванията в производството вероятно ще останат, тъй като кризата с чиповете се очаква да продължи и през следващата година, изтъква източник, запознат с работата на европейското звено на компанията.
В световен мащаб недостигът на чипове „ще продължи през 2022 г. и може да се задържи до 2023 г.“, сподели главният финансов директор на Ford Джон Лоулър в края на октомври.
Други компании са по-оптимистични по темата. Toyota наскоро заяви, че очаква да компенсира загубеното производство през декември.
Ford е загубил около 375 000 превозни средства от производството на леки коли и микробуси през тази година в заводите си в Западна и Източна Европа през първата седмица на ноември, сочи оценка на AutoForecast Solutions.
Загубеното производство сред всички производители на автомобили достига 2 016 790 за Западна Европа и 841 987 за Източна Европа. В световен мащаб тази година са загубени около 10 милиона превозни средства, изтъкват от AutoForecast Solutions.
Заводът на Ford в Кьолн, Германия, е спрял работа до 22 ноември. В него компанията произвежда малкия Fiesta. Фабриката в Заарлуис, където се сглобяват автомобилите Focus, няма да работи на 19 ноември, 22 ноември и 26 ноември. Съоръжението във Валенсия, Испания, възобнови работа в понеделник, като се очакват нови прекъсвания до декември. Заводът на Ford в Крайова, Румъния, в който се произвеждат малките SUV модели Puma и EcoSport, рестартира операции на съкратено работно време от началото на месеца.
Ford се фокусира върху изграждането на своите популярни SUV модели по време на кризата с чиповете. Puma беше най-продаваният автомобил на Ford през септември за региона, като продажбите му нараснаха с 49 процента до 117 218 броя, според данни на JATO Dynamics. Kuga се нарежда на второ място с ръст от 50% до 83 371 броя.
Пазарният дял на Ford в Европа се свива с един процентен пункт до 4,6% от началото на годината до края на септември, според данни на индустриалната група ACEA.