Aston Martin е напът да разреши дългогодишния проблем със свръхголемия инвентар, който от години оказва влияние върху рентабилността на компанията, споделя главният изпълнителен директор Тобиас Мьорс, цитиран от Automotive News Europe.
И докато кризата с недостига на полупроводници намали запасите на почти всички автомобилни производители, промяната в инвентара на Aston Martin се дължи до голяма степен на факта, че компанията стимулира онлайн поръчките за сметка на продажбите от дилъри, посочва Мьорс.
Текущият инвентар на Aston Martin е около 700 спортни коли и подобен брой DBX SUV-ове, "най-ниското ниво за компанията досега", изтъква ръководителят ѝ.
Концернът се стреми да повиши средната си продажна цена и най-добрият начин за това е да убеди клиентите да поръчват специфични за тях модели чрез дилър или чрез уебсайта на компанията.
„Поръчките на дребно винаги са съпроводени с по-висока средна продажна цена“, казва Мьорс.
Aston Martin повиши средната си продажна цена за всички модели, включително тези на лимитираните серии, до 157 хил. паунда през първите девет месеца на годината от 137 000 паунда за същия период на 2020 г.
През 2016 г. средната продажна цена достига 116 000 паунда.
Компанията загуби 98 милиона паунда през третото тримесечие, а загубата ѝ от началото на годината възлиза на 189 млн. паунда, което представлява подобрение спрямо същия период на 2020 г., когато загубата достига 308 млн. паунда.
Мьорс посочва, че САЩ и Китай, двата най-големи пазара на Aston Martin, остават „региони за поръчки от дилъри“, където клиентите не обичат да чакат колите, които купуват, но това се променя.
„Виждаме движение към онлайн поръчки в Северна Америка и Китай“, изтъква той.
По време на пандемията от коронавирус Aston Martin се опита да подобри своя онлайн конфигуратор, за да насърчи повече клиенти да изберат подходящия за тях автомобил. Частта за процеса на покупка на уебсайта вече включва функции за провеждане на разговори с търговски персонал.
Aston Martin се бори да намали запасите при дилърите през последните години, което от своя страна доведе до ценови отстъпки.
Мьорс посочи производствения свръхкапацитет на фабриката в Гейдън, Англия, като виновник за тези големи запаси. Поради тази причина бившият главен изпълнителен директор на AMG реши да затвори една от двете производствени линии там.
„С две (линии) не сте гъвкави и не реагирате на търсенето на пазара, така че сте принудени да натискате продажбите на едро, за да задействате монтажните линии“, посочва Мьорс.
Според него разходите за изграждане на един автомобил „са повече или по-малко сходни“, ако „произвеждате по 20 или 60 коли“.
Финансовият директор на Aston Martin Кен Грегър прогнозира, че средната продажна цена на компанията ще се повиши до над 200 000 паунда в средносрочен план.
Aston Martin ще започне доставките на нехибридната версия на хиперавтомобила Valkyrie през четвъртото тримесечие на тази година.
Също така компанията ще повиши цените на хибридния Vahalla, който ще се появи на пазара през 2023 г. и се очаква да се предлага на цена между 600 000-700 000 паунда. Спортната кола изпреварва Vanquish, който ще се конкурира с водещия в сегмента Ferrari F8.
Продажбите на едро на Aston Martin достигат 4250 автомобила през първите три тримесечия на годината спрямо 1555 броя за същия период на миналата година, когато производството беше силно засегнато от пандемията.