Ръководителите на Greenpeace в Германия заедно с екоактивист от друга организация са завели дело в съда в Брауншвайг, Долна Саксония, срещу автомобилния концерн Volkswagen AG заради недостатъчно действия във връзка с изменението на климата. В същото време Greenpeace подкрепя друг съдебен иск, заведен от фермер на биопродукти пред регионалния съд, съобщава Handelsblatt.
Ищците твърдят, че големите обеми от емисии на въглероден диоксид, отделяни от дейността на базираната във Волфсбург автомобилна компания, имат значителен принос за климатичната криза в глобален план и последиците от нея. Според тях бизнес моделът на Volkswagen не е съвместим с целта за ограничаване на покачването на глобалната температура до 1,5 градуса по Целзий.
Екологичните организации призовават най-големия автомобилен производител в Германия и в Европа да прекрати глобалната продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене най-късно до 2030 г. Ако екоактивистите спечелят в съда, въглеродните емисии в глобален план могат да бъдат съкратени с два гигатона до 2040 г.
В аргументацията си управляващите директори на Greenpeace в Германия Мартин Кайзер и Роланд Хип, както и екоактивистката Клара Майер, разчитат на предишни дела, водени пред Федералния конституционен съд, и решението на съд в Нидерландия за въглеродните емисии на петролния гигант Shell.
В началото на септември Deutsche Umwelthilfe (DUH) и Greenpeace предприеха съдебни действия срещу четири германски корпорации с идеята да ги задължат да засилят ангажиментите им относно защитата на климата. До ръководствата на BMW, Mercedes-Benz и Volkswagen, както и на петролната и газова компания Wintershall Dea бяха изпратени писма с искане за промяна в техните бизнес планове. В края на октомври Volkswagen отхвърли правното искане за ускорен преход от двигатели с вътрешно горене към автомобили, които не отделят емисии на въглероден диоксид.
От Volkswagen посочват, че подобни искове не са правилният начин за постигане на въглероден неутралитет. Компанията ясно се е ангажирала с Парижкото споразумение за климата и възнамерява да постигне такъв неутралитет в баланса най-късно до 2050 г.
„Голям емитент на въглероден диоксид като Volkswagen трябва да се съобрази с международните климатични цели и с решението на съда в Карлсруе“, изтъква Кайзер от Greenpeace в кулоарите на Конференцията по въпросите за климата на ООН в Глазгоу, Великобритания. „Volkswagen може да даде своя принос за ограничаване на повишаването на глобалната температура до 1,5 градуса по Целзий само с бързо премахване на двигателя с вътрешно горене“, добавя екоактивистът.
Подобен съдебен иск постигна успех по-рано тази година, когато нидерландски съд постанови, че не само държавите, но и корпорациите трябва да намалят своите емисии на парникови газове, и осъди концерна Shell с всички негови дъщерни дружества да засили ангажимента си относно защита на климата.
Volkswagen отказва да представи стратегия, която да е съвместима с целта за ограничаване на глобалното затопляне, твърди Greenpeace. За да изпълни целта от Парижкото споразумение, групата трябва да намали своя въглероден отпечатък с най-малко 65 на сто до 2030 г. в сравнение с нивата от 2018 г., като автомобилите ѝ с двигатели с вътрешно горене вероятно ще съставляват само една четвърт от всички продадени дотогава.
преди 3 години в един нормален свят, расист като теб първо щеше да е баннат от тук до живот, после щеше да е в кауша за дълго ... но света не е нормален, извратеняци като теб са свободни на творят! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години И мрсните садии - същото - като +екоактивистите". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години В един нормален свят тия престъпници екоактивисти или щяха сами да отидат на съд за подривна дейност срещу икономиката или - за по-просто - да ги намерят разпарчетосани с лупара в някой сокак !!! Осъдихте Shell и им провалихте две страхотни концесии, затова сега ще сте роби на Газпром, безмoзъчни ***-0ти !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар