Ключовият китайски автомобилен пазар се представи сравнително слабо през октомври. През десетия месец на годината са били доставени 1,74 млн. леки автомобила, джипове и миниванове, което е с около 14% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година, съобщи браншовата асоциация PCA в понеделник.
В Китай затрудненията с доставките на чипове затрудняват пазара с месеци. Германските автомобилни производители BMW, Daimler и Volkswagen вече обявиха значително по-малко автомобили в Китай през третото тримесечие.
В сравнение със септември обаче общите доставки в Китай се увеличават. Страната е най-важният единичен пазар за германските производители на автомобили: като пазарен лидер на масовия пазар Volkswagen е особено силно засегнат от спада в производството. Наскоро обаче бяха засегнати и Daimler и BMW в премиум сегмента.
Доставките на произведени в Китай превозни средства на Tesla Inc. на местния пазар също са се свили през октомври, тъй като пионерът на електрическите превозни средства дава приоритет на износа в началото на всяко тримесечие, преди да увеличи местните доставки.
Производителят на електромобили съобщи за вътрешни доставки от 13 725 бройки за миналия месец, което е спад със 74% спрямо септември. Но автомобилният производител е изнесъл 40 666 автомобила от фабриката си в Шанхай, повече от 10 пъти над обема от предходния месец, съобщи PCA. Така общият брой на доставките на Tesla в Китай достигна 54 391 спрямо 56 006 до септември.
Китай е много важен пазар за Tesla, а Дан Айвс, анализатор в Wedbush Securities, неотдавна каза, че той остава неговият „фундамент на общата бича теза. Акциите на Tesla поскъпнаха с повече от 1000% от началото на миналата година, въпреки че книжата се обезцениха с цели 7,2% в предборсовата сесия в понеделник, след като участници в анкета в Twitter, инициирана от Мъск, го посъветваха да продаде 10% от дела си.