IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Uber достигна крайъгълен камък

Краткосрочното предизвикателство е, че пътниците се завръщат по-бързо към услугата, отколкото шофьорите

09:47 | 05.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: Bloomberg LP</p>

Снимка: Bloomberg LP

За първи път от създаването си преди повече от десетилетие компанията за споделени пътувания Uber Technologies Inc. постигна важен показател за рентабилност, подпомогната от възстановяването на бизнеса си с пътувания и продължаващото силно развитие на своето подразделение за доставки на храна.

Компанията отчете коригирана печалба от 8 млн. долара преди лихви, данъци и амортизация през трите месеца, приключили на 30 септември. Преди това Uber прогнозираше резултати между загуба от 25 млн. долара и печалба от 25 млн. долара. Губещи компании, каквато е Uber, използват този показател за печалбата като крайъгълен камък, за да сигнализират за напредък към бъдеща печалба, пояснява The Wall Street Journal.

Според стандартните счетоводни изчисления Uber регистрира нетна загуба през тримесечието, тъй като беше засегната от инвестицията си в китайския гигант за споделени пътувания Didi Global Inc., чиито акции се обезцениха, след като Пекин започна разследване на компанията. Нетната загуба на Uber нараства до 2,42 млрд. долара през третото тримесечие спрямо 1,09 млрд. долара през същия период година по-рано преди всичко заради високата загуба от 2 млрд. долара заради капиталовите инвестиции.

Инвестициите предизвикаха известна волатилност в резултатите на Uber. През предходното тримесечие на 2021 г. компанията отчете нетна печалба от 1,1 млрд. долара заради доброто развитие при Didi и други печалби от инвестиции.

Uber и неговият конкурент Lyft Inc. са подложени на натиск да реализират печалба след години на загуби. Еднократните печалби от определени инвестиции и продажби доведоха до това Uber все пак да отчете рядка нетна печалба в миналото. Но нито една от двете компании не е реализирала нетна печалба от дейността си и не е прогнозирала кога би могла да го направи.

Вместо това Uber и Lyft подчертават коригирани показатели, за да покажат, че се движат в правилната посока. Тези корекции водят до премахване на разходи като отписване на активи, печалби от инвестиции и възнаграждения, базирани на акции, които ръководителите и много инвеститори смятат за далечни от основните операции на компанията. Във вторник за второ поредно тримесечие Lyft отчете печалба по тази мярка.

Uber е сред компаниите, които бяха засегнати от пандемията, тъй като в много градове имаше блокади, а броят на пътниците спадна. Но фирмата също така се възползва от факта, че хората, останали у дома, започнаха да предпочитат доставки на храна по домовете.

Подобно на Lyft, последните резултати на Uber показаха, че търсенето на неговата услуга за споделяне на пътувания е нараснало през лятото въпреки опасенията за делта варианта на Covid-19. Брутните резервации на Uber – общата стойност на пътуванията и храната, продадени на неговата платформа, достигнаха рекордно ниво от 23,11 млрд. долара, което е с 57% повече спрямо същия период на миналата година. Резервациите за пътувания нараснаха със 67%, докато резервациите за доставка на храна нараснаха с 50%, демонстрирайки желанието на хората да поръчват въпреки повторното отваряне на ресторантите.

Приходите на Uber – получените от компанията пари от тези резервации – нараснаха със 72% на годишна база до 4,85 млрд. долара.

Бързо развиващият се, но капиталоемък бизнес Eats на Uber обикновено е пречка за крайния резултат. Uber намали тези загуби по време на пандемията. Неговият бизнес с доставки от ресторанти отбеляза първата си коригирана печалба преди данъци и други разходи през тримесечието.

Резултатите на Eats бяха накърнени от инвестициите в нови предложения за доставки, като хранителни стоки и стоки от първа необходимост. Резултатите от последното тримесечие отбелязват и най-добрата тримесечна коригирана загуба на Uber Eats, която с изключение на данъци и други елементи възлиза на 12 млн. долара.

Най-голямото краткосрочно предизвикателство за Uber е, че пътниците се връщат по-бързо към услугата от шофьорите. Цените на Uber и Lyft скочиха до рекордно високи нива заради недостига на работна ръка през лятото. А макар че цените се понижават със завръщането на шофьорите, възстановяването е по-бавно, отколкото компаниите прогнозираха преди месеци. Uber Uber

В цялата американска икономика по-свитото предлагане на работна сила допринася за инфлацията на заплатите и цените и кара американците да чакат по-дълго за стоки и услуги.

Uber наля милиони долари в бонуси за шофьори по-рано през тази година и постепенно започна да премахва тези стимули. Компанията заяви в четвъртък, че е увеличила с 640 хил. шофьорите и куриерите за доставка на храна от януари, въпреки че не посочи колко още са ѝ необходими, за да отговори на търсенето.

Uber каза, че времето за изчакване на кола в САЩ вече е намаляло до под 5 минути от пика им от над 7 минути през март. 

Главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи каза в изявление, че пътуванията през тазгодишния уикенд на Хелоуин са надминали нивата от 2019 г.

По-дългите и по-изгодни пътувания до летища, които са генерирали около 15% от резервациите за пътувания на Uber преди пандемията, също се увеличават. Uber каза, че пътуванията до летищата са се възстановили до около 13% от резервациите му за пътувания, което предполага по-широко възстановяване на пътуванията.

Тенденцията съвпада с очертаната от резултатите на Airbnb Inc. Гигантът за споделяне на жилища отчете рекордни приходи за септемврийското тримесечие след натоварено лято.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още