Печалбата на германската автомобилна група BMW AG за третото тримесечие надмина очакванията на анализаторите, подкрепена от по-високите цени на автомобилите и приоритизирането на производството на превозни средства с по-висок марж на фона на продължаващия глобален недостиг на полупроводници, съобщава Bloomberg.
Силното търсене на SUV модела X7, чиято цена достигна 75 000 евро, също повлия върху резултатите на концерна.
Печалбата на BMW преди лихви и данъци нараства с 50 на сто до 2,9 млрд. евро, което е над оценката на анкетирани от Bloomberg анализатори за 2,5 млрд. евро.
Според компанията проблемите с доставките, които засягат цялата индустрия, ще се задържат и след края на тази година.
„Бизнесът през текущата фискална година се е възползвал значително от благоприятната стабилна пазарна ситуация и продължаващото оживено търсене“, споделя главният финансов директор Николас Петер.
BMW се справи със сътресенията около недостига на чипове по-добре от редица други концерни и в края на септември пренебрегна вълната от понижени прогнози за целогодишното представяне на конкуренцията, повишавайки перспективите за печалба за 2021 г.
Доставките на BMW през третото тримесечие спадат с около 12% до малко под 600 000 автомобила в сравнение с със същия период на 2020 г., когато пандемичните ограничения все още задържаха купувачите далеч от шоурумите. За сравнение, продажбите на Mercedes-Benz се свиха с 30% през същия период. Доставките на плъгин хибриди и изцяло електрически модели на BMW нарастват двойно до 231 575 броя през първите девет месеца на годината, като продажбите на модели с батерии достигат 59 688 броя.
BMW очаква годишният марж на оперативната печалба на своя автомобилен бизнес да достигне 9,5-10,5%.
Стабилно тримесечие
„BMW отчете стабилно трето тримесечие“, споделя анализаторът на RBC Том Нараян в коментар до клиенти. „Бяхме сигурни, че по време на кризата с полупроводниците производителите на премиум автомобили са в по-добра позиция да се възползват“ от стабилните цени и продуктовия микс, отколкото производителите на модели, предназначени за масовия пазар, добавя той.
След като достъпът до полупроводници се влоши през третото тримесечие, концерните започнаха постепенно да виждат светлина в края на тунела. Миналата седмица Volkswagen AG и Stellantis NV, двата най-големи производители на автомобили в Европа, заявиха, че кризата трябва постепенно да започне да се смекчава.
Докато налагането на електрически автомобили набира скорост, традиционните концерни се опитват да засилят конкуренцията срещу лидера на пазара – американският производител Tesla Inc. Пазарната оценка на компанията на Илон Мъск миналата седмица премина границата от 1 трлн. долара, присъединявайки се към технологични гиганти като Apple, Microsoft и Amazon, подкрепена от сделката с Hertz Global Holdings Inc. за закупуване на 100 хил. електромобила. В същото време Tesla Model 3 зае първото място при продажбите в Европа за септември, превръщайки се в първия изцяло електрически автомобил, който постига това.