Американската услуга за споделени пътувания Lyft Inc. отчете ръст на приходите за третото тримесечие от 73% на годишна база, подсилени от търсенето на споделени пътувания на фона на подобряването на условията около Covid-19. Компанията също така прогнозира, че ще реализира печалба преди данъци, амортизации и други разходи за цялата година. Акциите на Lyft поскъпнаха с повече от 12% в следборсовата сесия.
Компанията отчете коригирана печалба от 67,3 млн. долара, надминавайки оценките на Wall Street от 33 млн. долара и отбелязвайки втората коригирана печалба на Lyft за тримесечие.
Съоснователят и президент на Lyft Джон Зимър заяви, че пътуванията от и до летищата, които са се увеличили три пъти в сравнение с година по-рано, заедно с нарастването на пътуванията през уикендите и вечерта, са положителен знак, че клиентите се връщат към навиците от преди пандемията. „Чувстваме се страхотно по отношение на търсенето на шофьори“, каза Зимър пред Bloomberg. „А откакто станаха достъпни бустерни ваксини и ваксинациите за децата, се чувствам оптимист“.
По време на разговора с анализаторите във вторник ръководителите на Lyft прогнозираха приходи в диапазона между 930 млн. и 940 млн. долара за текущото тримесечие. Компанията също така заяви, че планира да плаща по-малко за стимули за шофьори през четвъртото тримесечие и че тенденциите за пътниците през текущото тримесечие изглеждат положителни.
„Очакваме да излезем от пандемията с по-висок марж на едно пътуване, отколкото по време на пандемията“, каза главният финансов директор на Lyft Брайън Робъртс.
Приходите са достигнали 864 млн. долара за трите месеца, приключили на 30 септември, се казва в изявление на базираната в Сан Франциско компания във вторник. Това надмина прогнозите от анализаторите за 862 млн. долара по данни, събрани от Bloomberg.
Lyft отчете 18,9 милиона активни потребители, което е увеличение от 51% спрямо същия период на миналата година, но по-малко от прогнозираните от анализаторите 19,3 милиона. Приходите на компанията на активен потребител достигнаха рекордните 45,63 долара - увеличение, предизвикано от факта, че клиентите пътуват по-често. Цената на акциите на компанията се обезцени със 7,8% тази година до затварянето на сесията във вторник.
Макар че делта вариантът на коронавируса задържа повече хора на закрито и извън услугите на Lyft през лятото, делът на ваксинираните срещу Covid-19 продължава да нараства в САЩ, а директивата на президента Джо Байдън накара повече частни работодатели да наложат ваксини или тестове. Намаляването на броя на случаите в САЩ засили бизнеса на Lyft, който работи само в Северна Америка.
Но в момент, в който пътниците се завръщат, Lyft и неговият по-голям конкурент Uber Technologies Inc. се затрудняват да намерят достатъчно шофьори. Lyft наля милиони долари в стимули и бонуси, за да примами шофьори, които се колебаят да се върнат на работа, понякога защото имат обезщетения за безработица или здравословни проблеми.
Акциите на Uber поскъпнаха с около 7% в следборсовата търговия.
Наличието на водачи се е увеличило с 45% през третото тримесечие спрямо същия период на миналата година. „Отчитаме как нивата на наличие на водачи се подобряват значително и предвиждаме по-малко динамично ценообразуване, тъй като стабилизираме баланса на пазара“, каза Зимър.
Lyft работи над своята рентабилност, намалявайки разходите с вълна от съкращения и бюджетни свивания в разгара на пандемията и се съгласи да прехвърли своето подразделение за технологиите за автономни коли на дъщерно дружество на Toyota Motor Corp. през април, съкращавайки скъпите разходи за изследване на автономните автомобили.
Lyft отчете, че нетната ѝ загуба се е свила до 71,5 млн. долара, или загуба от 21 цента на акция, от загуба от 459,5 млн. долара, или 1,46 долара на акция, година по-рано.
През юли Lyft обяви сделка с Ford Motor Co. и Argo AI за пускане на десетки роботаксита в мрежата на Lyft в Маями и Остин, Тексас, до края на годината. Планът, който би бил най-голямото подобно търговско разпространение на самоуправляващи се автомобили досега, предвижда и постепенно разширяване от първоначалните локации за изпращане на 1000 превозни средства през следващите години. По време на разговора с анализаторите Зимър каза, че Lyft ще продължи да развива и своите услуги за скутери, велосипеди и коли под наем, като същевременно инвестира в картографиране и други технологии.
преди 2 години Някои ваксинирани минават нещата безсимптомно, с което заразяват много повече хора !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар