Нетната печалба за третото тримесечие на американския автомобилен концерн Ford Motor Co. се свива с 24% до 1,8 млрд. долара поради продължаващия недостиг на полупроводници, но силното търсене накара компанията отново да повиши своите целогодишни насоки и да възстанови тримесечния паричен дивидент, съобщава Automotive News Europe.
Ford отчете коригирана печалба преди лихви и данъци от 3 млрд. долара, което представлява спад спрямо 3,6-те милиарда долара, отчетени преди година.
Приходите на компанията се свиват с 4,8% до 35,7 млрд. долара.
Въпреки спадовете Ford повиши насоките си за цялата година. Концернът очаква коригирана печалба преди лихви и данъци от 10,5 до 11,5 млрд. долара, което е повече спрямо предишната оценка от 9 до 10 млрд. долара.
„Това наистина е доказателство, че имаме по-добро сцепление с нашия план Ford+“, изтъква финансовият директор Джон Лоулър пред журналисти. "Резултатите показват силата на нашия бизнес", добавя той.
Ситуацията с чиповете се подобрява
Автомобилният производител започна тримесечието с около 60 000-70 000 недовършени превозни средства, очакващи доставка на чипове и други компоненти. Лоулър заяви, че компанията е приключила тримесечието с 27 000 частично изградени превозни средства и този брой трябва да падне под 5 000 до края на годината.
Ford очаква обемът на доставките през четвъртото тримесечие да нарасне с около 10 процента спрямо третото тримесечие. Все пак, според Лоулър недостигът на чипове ще се задържи и през 2022 г. и „може да обхване и 2023 г.“ макар тежестта му да намалее.
Лоулър изтъква, че догодина Ford очаква увеличение на обема на продажбите на дребно с около 10% в сравнение с 2021 г.
Представяне по региони
В Северна Америка Ford отчете печалба преди лихви и данъци от 2,4 млрд. долара, което представлява спад от 24 на сто спрямо година по-рано. Концернът отбелязва марж на оперативната печалба от 10,1%.
В Европа и Китай компанията записва загуба съответно от 52 млн. долара и 39 млн. долара, докато в Южна Америка отчита печалба.
Продажбите на Ford в Европа се свиват с 35% спрямо предходната година, докато тези в Китай отчитат спад от 8,7 на сто.
Компанията отчита печалба от 2 млрд. долара в Южна Америка, като това е първото подобно постижение за Ford в региона от 2013 г. насам.
Според ръководството силното представяне на Ford в Северна Америка се дължи на обновеното продуктово портфолио и най-вече на Mustang Mach-E, Bronco и преработения пикап F-150.