Автомобилният производител Maruti Suzuki India Ltd. няма да успее да отбележи двуцифрен ръст на продажбите за тази година, тъй като недостигът на полупроводници и увеличените разходи за суровини нарушават производството на най-големия автомобилен концерн в Индия, съобщава Bloomberg.
„Не очаквахме да загубим толкова много продукция през второто тримесечие поради (дефицита на) чипове скока в цените на суровините“, споделя председателят на Maruti Suzuki Р.С. Бхаргава. „Това, което очаквахме по отношение на обемите и рентабилността, се промени значително“, добавя той.
Щетите за Maruti, предизвикани от тези сътресения, са по-големи в сравнение с други автомобилни концерни, посочва Бхаргава, тъй като компанията се снабдява с определени компоненти от един-единствен германски доставчик, чието производство в Малайзия беше засегнато от ограничителните мерки, свързани с коронавируса.
Maruti очаква преговорите с властите на индийския щат Хариана за нов завод да бъдат финализирани след няколко седмици, тъй като има „значителен напредък“ в дискусиите.
Очаква се компанията да пусне своето първо електрически превозно средство преди 2025 г.
Нетната печалба на концерна се свива с 65 на сто до 4,75 млрд. рупии (63,3 млн. долара) за тримесечието, приключило на 30 септември. Това е значително под средната оценка на анализаторите от 6,9 милиарда рупии.
Приходите в същото време нарастват с 9,6% до 205,4 млрд. рупии, надминавайки пазарните оценки.
Заради недостига на компоненти има над 200 000 чакащи поръчки на клиенти към септември, изтъкват от Maruti.