Френският доставчик на автомобилни части Faurecia отчете над 10% спад при приходите от продажби през третото тримесечие на фона на съкратеното производство от страна на неговите клиенти, съобщава Ройтерс.
Компанията записа приходи от продажби в размер на 3,43 млрд. евро в сравнение с 3,82 млрд. евро, отчетени през същото тримесечие на 2020 г.
„Пазарните условия останаха трудни през последното тримесечие, повлияни от неблагоприятните условия при веригите за доставка, предимно при полупроводниците“, изтъква главният изпълнителен директор Патрик Колер.
Въпреки това Faurecia заяви, че се представя по-добре спрямо глобалното автомобилно производство, позовавайки се на прогнозите на IHS Markit за октомври, според които производството отчита над 19-процентен спад.
Автомобилни производители като Renault, Volkswagen и Stellantis, част от клиентската база на Faurecia, намалиха производствените си цели поради недостига на компоненти.
Проблемите с веригата за доставки забавиха усилията на автомобилните производители да се възстановят от миналогодишното блокиране заради коронавируса и да преминат към производството на електрически превозни средства.
В разговор с анализатори финансовият директор на Faurecia Мишел Фавр посочи, че компанията иска компенсации в случаи, когато клиентите ѝ "брутално" анулират поръчки с по-малко от един ден предизвестие.
Според Фавр, освен недостига на чипове, Faurecia също е изправена пред предизвикателства, свързани с нарастващите цени на стоманата и пластмасите. Той добавя, че доставчикът е имал "значителни оперативни“ проблеми при своите нови операции в Детройт и Мичиган, дължащи се до голяма степен на трудностите при набирането на квалифицирани работници, голямото текучество на служители и нарастващите заплати в САЩ.
Faurecia потвърди финансовите си насоки за 2021 г. въпреки възможността условията да се запазят до края на годината. Компанията намали прогнозата си през септември, след като IHS Markit обяви, че очаква глобален дефицит в автомобилното производство.
Анализаторът на Stifel Пиер-Ив Кеменер споделя, че годишните приходи на компанията, които се прогнозира да достигнат 15,5 милиарда евро, ще зависят от растежа на производството до края на годината, въпреки че насоките за паричния поток изглеждат „сигурни“.
Миналата седмица IHS Markit изчисли, че проблемите с веригите на доставка ще изтрият от глобалното автомобилно производство около 11 млн. превозни средства само през тази година.
Faurecia се нарежда на 8-мо място в класацията на Automotive News Europe на 100-те най-големи доставчика на автомобилни компоненти по пазарен дял, с приходи от глобални продажби в размер на 17,59 млрд. долара през 2020 г.