Японският технологичен концерн Panasonic представи усъвършенствана концептуална батерия, която разполага с пет пъти по-голям капацитет за съхранение от използваните в момента, съобщава Ройтерс. Според ръководителя на звеното за батерии Казуо Таданобу прототипът ще помогне за задълбочаването на бизнес връзките на концерна с американския производител на електромобили Tesla Inc.
По време на кръгла маса с представители на медиите, на която Таданобу представи новата батерия, от Panasonic посочиха, че компанията не планира да произвежда по-евтини литиево-йонно-фосфатни батерии (LFP) за електромобили.
По-рано тази година японската компания създаде тестова линия в Япония за разработването на т.нар. формат 4680, който е 4,6 см широк и 8 см висок. Според Tesla тази батерия ще съхранява повече енергия и ще намали наполовина разходите за производство.
„Разработихме батерията поради силното желание на другата страна и смятаме, че това може да доведе само до по-здрави връзки“, изтъква Таданобу.
Panasonic се стреми да задълбочи отношенията си с най-големия производител на електрически превозни средства в света, след като вторият се стреми да диверсифицира своите доставки отвъд японската компания, сключвайки договори с южнокорейската LG Energy Solution, собственост на LG Chem, и китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).
Panasonic произвежда цилиндрични никел-кобалтови батерии в завода си в Невада, САЩ, както и в съоръжения в Япония, като почти цялата продукция е насочена към Tesla.
Компанията не разкрива своя производствен капацитет, но през май заяви, че се стреми да разшири операциите си в Невада до 35 ГВтч на фона на увеличеното търсене от страна на компанията на Илон Мъск.
Panasonic също така развива съвместно предприятие с Toyota Motor Corp., създадено през февруари, Prime Planet Energy & Solutions, с фокус върху разработването на призматични батерии.
Компанията заяви, че обмисля изграждането на завод за батерии в Норвегия, за да се разшири в Европа, но все още не предоставя подробности по темата.
През лятото Panasonic продаде дела си в Tesla за около 3 млрд. евро. През 2010 г. Panasonic купи 1,4 милиона акции на Tesla за около 25 млн. евро. Сега японската компания очевидно иска да намали зависимостта си от Tesla, най-важния клиент на нейното подразделение за батерии.