Приходите от продажби на електрически превозни средства на американския концерн Tesla Inc. в Китай са с около 50% по-малки в сравнение с това, което компанията на Илон Мъск получава от своята дейност в САЩ, съобщава CNBC.
За третото тримесечие приходите от продажби на Tesla в Китай достигат 3,11 млрд. долара, което представлява 48,5% от приходите на компанията в САЩ в размер на 6,41 млрд. долара за същия период.
Така САЩ си запазват статута на най-голям автомобилен пазар в света по размер на приходите.
Все пак разликата се свива спрямо данните преди година. През третото тримесечие на 2020 г. приходите от продажби в Китай възлизат на 41,4% от тези в САЩ, докато през 2018 г. те са едва 10%.
Делът на китайския пазар от общите продажби на Tesla за третото тримесечие нараства до 22,6% спрямо малко под 20% преди година.
Tesla откри своята гигафабрика край Шанхай в началото на миналата година и започна да доставя електромобили точно преди появата на пандемията от коронавирус. От началото на тази година компанията вече доставя и втори произведен в Китай модел.
Въпреки критиките от страна на държавните медии и някои потребители електромобилите на Tesla остават силно популярни в страната.
Както Model 3, така и Y се нареждат в топ 3 на най-продаваните изцяло електрически автомобили в Китай, като биват изпреварени единствено от Wuling Hongguang, според данни на Китайската асоциация за леки автомобили.
В понеделник Tesla достигна 1 трлн. долара пазарна капитализация, след като стана ясно, че компанията за коли под наем Hertz е поръчала 100 хил. превозни средства от концерна, за да разшири своите предложения за наемане на електрически превозни средства до края на 2022 г.
Китай е най-големият автомобилен пазар в света по обем на продажбите и притегателен център за най-големите автомобилни производители, но продължава да се възстановява от щетите, нанесени от пандемията от коронавирус върху индустрията. Ролята му сред глобалните концерни е красноречива - германският автомобилен гигант Volkswagen генерира около 41% от обема на продажбите си в Китай, сочат изчисления на Goldman Sachs. Китай е дом на някои от най-обещаващите нови производители на електромобили като Nio, Xpeng и Li Auto. В началото на октомври източници споделиха, че компанията Leapmotor обмисля първично публично предлагане на борсата в Хонконг, като очаква да набере най-малко 1 млрд. долара.
Очаква се китайските стартъпи за електромобили да се възползват от по-строгите регулации относно емисиите на парникови газове, тъй като техните продуктови портфолиа са запълнени изцяло от електромобили, докато традиционните концерни тепърва започват да „изчистват“ своите.