Индонезия и основният подизпълнител на Apple за iPhone Foxconn са провели преговори за инвестиция в производството на електрически превозни средства в държавата от Югоизточна Азия, съобщава Nikkei Asia Review.
Двете страни потвърдиха в отделни прессъобщения, че дискусиите са се състояли в края на миналата седмица. Евентуално навлизане на Foxconn в Индонезия би предоставило силен тласък за икономиката на страната, която има за цел да се превърне в регионален производствен хъб за суровини и продукти, свързани с електромобилите.
Правителството на Индонезия заяви в неделя, че Foxconn "планира да произвежда" електрически превозни средства и батерии на територията на страната, въпреки че тайванската компания не потвърди за наличието на подобен план.
Координационният съвет за инвестиции в Индонезия (BKPM) публикува изявление, в което се описва срещата в петък между неговия ръководител Бахлил Лахадалия, председателя на Foxconn Янг Лиу и Хорас Люк, основател на водещия тайвански доставчик на електрически скутери и системи за смяна на батерии Gogoro.
Според BKPM Лиу посочва, че Foxconn "планира да изгради цялостна индустрия за батерии и електрически автомобили в Индонезия" за двуколесни и четириколесни превозни средства. „Ние не само ще сглобяваме (превозни средства), но искаме и да изградим цяла индустрия за Индонезия в Индонезия“, изтъква Лиу, според съобщението.
Foxconn потвърди в събота, че се е състояла среща „за възможна инвестиция в Индонезия“ относно електромобилите и свързаните с тях батерии. Компанията добавя, че ръководителят на BKPM е предложил стимули за подкрепа на бъдещите инвестиции на тайванската компания в Индонезия.
Докато преговаря с Индия, Foxconn увеличава фокуса си върху електромобилите, като миналата седмица заяви, че се стреми да превърне своето автомобилно звено в бизнес на стойност 35 млрд. долара в рамките на пет години. Концернът вече изгражда производствена база в Тайланд с подкрепата на държавната енергийна компания PTT. Съоръжението ще обслужва Югоизточна Азия, като Foxconn планира да построи фабрики за електромобили в Европа, Индия и Северна или Южна Америка до 2024 г.
По-рано този месец Foxconn сключи множество споразумения на стойност 280 милиона долара с американския стартъп за електромобили Lordstown Motors за придобиване на завода на изпадналия във финансови затруднения производител в Охайо.
Тайванският производител се присъединява към дълъг списък от компании, които проявяват интерес да инвестират в прохождащата индустрия за електромобили в Индонезия. Сред тях изпъкват имената на германската BASF, Tesla и китайската CATL, най-големия производител на батерии в света.
Южнокорейските концерни Hyundai Motor Group и LG Energy Solution стартираха през септември строителството на завод за батерии за електромобили на стойност 1,1 млрд. долара в Индонезия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация през 2024 г.
Чуждестранният бизнес проявява силен интерес към Индонезия заради големите запаси от никел, ключова суровина при производството на батерии за електромобили. Само през 2020 г. Индонезия е произвела приблизително 760 000 тона никел и разполага с още 21 милиона тона запаси, посочва Геоложката служба на САЩ.
Страната е отговорна за приблизително 30% от световното производство на никел и около 22% от световните резерви и е от решаващо значение за осигуряване на стабилни доставки на суровини за батерии.
По-рано този месец Foxconn представи първите си електрически автомобили - крайъгълен камък, който би могъл да увеличи доверието към компанията като един от сериозните кандидати за производство на дългоочакваните интелигенти превозни средства на Apple.
Концернът показа електрически SUV модел и седан, концептуални превозни средства, които компанията планира да произвежда масово за други концерни, вместо да ги предлага под собствената си марка.
Освен двата леки автомобила Foxconn представи и автобус. И трите превозни средства са произведени от Foxtron, съвместно предприятие между разработчика и Yulon Motor.