Производството на френския автомобилен концерн Renault SA ще бъде допълнително засегнато от глобалния недостиг на чипове спрямо първоначалните прогнози на групата, съобщава Bloomberg.
Проблемите по веригите на доставка ще изтрият около 500 000 превозни средства от производството на компанията през тази година, предупреждава Renault. Това е повече от юлската прогноза на концерна, според която той ще бъде ощетен с близо 200 000 превозни средства.
Въпреки производствените прекъсвания компанията запазва целта си за оперативния марж за годината и очаква положителен паричен поток от своя автомобилен бизнес. Приходите от продажби на Renault за третото тримесечие се свиват с 13 на сто до 9 млрд. евро.
Недостигът на полупроводници, жизненоважни компоненти за производството на нови превозни средства, помрачи дейността на автомобилните производители в глобален план, принуждавайки ги да редуцират или спрат временно своите операции.
Продажбите на автомобили в Европа вече се очаква да се свият дори под нивата от 2020 г. заради коронавирусните ограничения и недостига на компоненти.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука ди Мео изрази оптимизъм през юли, която заяви, че кризата с чиповете ще отслабне през второто полувреме. Тогава той посочи, че Renault запазва своя курс към пълно възстановяване.
Само през третото тримесечие концернът е изгубил 170 000 автомобила от своето производството, изтъквайки намалената „прогнозируемост за четвъртото тримесечие“.
рено
Глобалните доставки на Renault нарастват с 2,6% през първите девет месеца на годината до около 2 млн. превозни средства, според данни, публикувани на уебсайта на компанията. Продажбите на електрическия модел Zoe спадат до около 47 хил. броя през периода от над 64 хил. през 2020 г., тъй като електромобилът се сблъсква с все по-ожесточена конкуренция на пазара.
Марката Renault успява да продаде 365 934 превозни средства в глобален план, което представлява спад от 24,4% спрямо третото тримесечие на 2020 г.
Продажбите на лекотоварни автомобили в рамките на групата нарастват с 1,4%, благодарение на представянето на модели като Master и Trafic.
Глобалните продажби на Dacia се свиват с 11,2% на годишна база до 138 375 превозни средства.
Марката Lada успява да запази водеща позиция на пазара в Русия въпреки понижението от 27,8% при продажбите.
Франция остава най-големият пазар на групата с продажби за първите девет месеца на годината от 391 483 броя, следвана от Русия (367 348 броя), Германия (128 996 броя) и Италия (117 227 броя).