Шведската компания Volvo Group отчете по-добра от очакваното печалба въпреки предупрежденията, че недостигът на полупроводници в глобален план ще продължи да влияе негативно върху производството на камиони, съобщава Bloomberg.
Коригираната оперативна печалба на концерна достига 9,4 млрд. шведски крони (1,1 млрд. долара) за третото тримесечие, надминавайки средната оценка на анкетирани от Bloomberg анализатори за печалба в размер на 8,7 млрд. крони.
Volvo сподели, че добрите резултати се дължат на силното търсене на транспорт и засилващата се активност в строителството.
„Търсенето на продуктите и услугите на Volvo Group беше силно на повечето пазари по света“, заяви главният изпълнителен директор Мартин Лундстед. „Въпреки това тримесечието беше помрачено от недостига на полупроводници, на други компоненти и на товарен капацитет, което доведе до смущения в производството и увеличени разходи“, добавя той.
Прекъсванията в производството на камиони, както и проблемите в другите звена на шведската група, ще продължат и през четвъртото тримесечие, вероятно и след това, предупреждават от Volvo. След няколко години на силно търсене на строителна техника в Китай пазарът в момента „рязко се свива“, изтъкват от концерна.
Звеното за тежкотоварни превозни средства на германската група Volkswagen AG Traton SE предупреди миналия месец, че недостигът на компоненти ще изтрие част от продажбите за третото тримесечие и ще повлияе върху бизнеса на компанията и през следващата година. Volvo, от друга страна, каза, че ограниченията при различните видове стоки и при чиповете са били облекчени през третото тримесечие.
Компанията успява да достави 43 984 камиона през разглеждания период в сравнение с 37 709 тежкотоварни превозни средства година преди това. Приетите поръчки за третото тримесечие възлизат на 51 118 броя спрямо 57 530 броя през същия период на 2020 г.
Въпреки че проблемите около доставките принудиха Volvo да ограничи или временно да преустанови производството, компанията отчита ръст при продажбите през разглежданото тримесечие в сравнение със същия период на 2020 г., до голяма степен благодарение на по-силното търсене в Европа и Северна Америка. При камионите концернът отчита спад при доставките на тримесечна база.
Компанията понижи прогнозата си за продажбите на камиони в Европа и Северна Америка за тази година с 30 000 броя. Volvo очаква тези два пазара да нараснат отново през 2022 г.
Маржът на оперативната печалба нараства до 11% от 9,4% преди година.