Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. ще коригира своето глобално производство през ноември, като го свие с 15%, или със 150 000 превозни средства, спрямо своя настоящ производствен план заради продължаващия недостиг на полупроводници и прекъсванията в електрозахранването в Китай, научи Nikkei Asia Review.
Решението на най-големия автомобилен производител в света по пазарен дял за миналата година е предшествано от неговата мярка да редуцира своите производствени операции с 40% през септември заради новите огнища на коронавирус в Югоизточна Азия, които разтърсиха веригите на доставка на основни компоненти за индустрията.
Toyota ще запази своя глобален производствен план за фискалната 2021 г. на ниво от 9 милиона превозни средства въпреки последните съкращения. Компанията се стреми да възстанови производството си до обичайните нива, въпреки че източник, запознат с плановете на концерна, изрази съмнение относно успеха на това начинание.
Автомобилната компания ще намали производството си в Япония с около 50 000 превозни средства и това отвъд граница с до 100 000 автомобила спрямо прогнозата, представена в края на септември. Обемът на производството през следващия месец се очаква да достигне ниво от около 820 000 автомобила, същото като през ноември миналата година.
Дефицитът на чипове и други автомобилни компоненти се задълбочи през септември, докато броят на заразените с коронавирус продължи да нараства в Азия. На фона на производствените съкращения Toyota започва да осъзнава, че продължаващият недостиг на електроенергия в Китай също може да влоши кризата при доставките.
През септември Toyota намали в посока надолу своите прогнози за целогодишно производство до 9 милиона автомобила. Ревизията е равна на 3%, или 300 000 превозни средства, спрямо първоначалната прогноза. Компанията запази очакванията си за печалбата за цялата година въз основа на предположението, че намаляването на разходите ще компенсира това при продажбите.
В същото време доставчик на Toyota призна, че недостигът на чипове остава сериозен проблем за индустрията.
Въпреки че японският концерн свива производството за три поредни месеца, той ще се съсредоточи върху възстановяване на своите нормални операции след декември.
През септември Toyota информира някои от своите доставчици, че автомобилното ѝ производство за декември ще достигне около 1 милион броя, което ще е с 30% повече спрямо същия месец на 2020 г.
В същото време концернът продължава своя план за „изчистване“ на портфолиото си от автомобили с двигатели с вътрешно горене. През септември Toyota обяви, че ще инвестира близо 14 млрд. долара в разработването на батерии за електромобили до 2030 г., залагайки на твърдотелните батерии и литиево-йонните пакети от следващо поколение в опит да намали емисиите на въглероден диоксид и да предостави допълнителен експлоатационен живот за своите хибридни автомобили.