Hyundai Motor Co. планира да разработва свои чипове, за да намали зависимостта си от доставчиците, заяви главният оперативен директор на южнокорейския автомобилен концерн Хосе Муньос, цитиран от Ройтерс.
Глобалният недостиг на полупроводници, предизвикан отчасти от нарастващото търсене на потребителска електроника по време на пандемията от коронавирус, принуди редица автомобилни производители да ограничат или преустановят временно своята дейност.
Въпреки че Hyundai временно спря работата в някои заводи, Муньос заяви, че най-лошото от кризата е отминало, добавяйки, че за автомобилния производител най-тежките месеци са били август и септември.
"Индустрията (на чиповете) реагира много, много бързо", изтъква Муньос, като посочва, че Intel инвестира много пари за разширяване на капацитета. „Но и в нашия случай искаме да можем да разработим свои собствени чипове в рамките на групата, така че да бъдем по-малко зависими от (доставчиците) при друга подобна ситуация“, добавя той.
Според него звеното за компоненти Hyundai Mobis ще играе ключова роля в изпълнението на този план.
По думите на Муньос Hyundai има за цел да увеличи доставките на автомобили през четвъртото тримесечие до нивото от своя бизнес план и да компенсира някои от производствените загуби през следващата година.
Наред с Toyota и Tesla Hyundai е сред онези производители на автомобили, които са увеличили глобалните си продажби въпреки недостига на чипове.
Муньос, който е и президент на Hyundai Motor North America, заяви, че компанията е напът да стартира производството на електромобили в САЩ през 2022 г. и се стреми както да подобри съществуващата си фабрика в Алабама, така и да увеличи производствения си капацитет в страната.
Според него американското правителство трябва да разшири предложените данъчни стимули за електромобили до 4500 долара на превозно средство, произведено във фабрики в САЩ, където работниците не членуват в синдикати.
„Работниците в САЩ са едни и същи навсякъде“, изтъква Муньос, добавяйки: „Бихме искали условията да са равни за всички“.
Американските фабрики на Tesla и чуждестранните автомобилни производители, като Hyundai и Toyota, не са обединени в синдикати.