Глобалният недостиг на чипове причинява огромни производствени загуби за марката луксозни автомобили Audi, част от групата на Volkswagen – най-големия автомобилен производител в Европа и втори по големина на пазарния дял в света след Toyota. Голяма част от производствените линии във фабриките на Audi в Инголщат и Некарзулм са преустановили работа от понеделник (11 октомври), пише Automobilwoche.
Само една монтажна линия продължава да функционира при наличието на една смяна във въпросните съоръжения. Изключение правят луксозните модели R8 и e-tron GT, които се сглобяват в съоръжението „Бьолингер Хьофе“. Там производството остава незасегнато.
Сглобяването на моделите A4, A5, A6 и A7 е преустановено в Некарзулм от понеделник до петък.
Според Audi всички служители, засегнати от прекъсванията, ще работят на непълен работен ден за разглеждания период. Още в края на август марката обяви, че ограничава своята дейност в Германия поради проблемите с доставките на компоненти. Работният график на смените в Инголщат и Некарзулм многократно беше променян още през юли.
Индустрията очаква ситуацията с чиповете да бъде облекчена едва в средата на следващата година.
В началото на октомври ръководителят на Audi Маркус Дюсман оприличи кризата с чиповете като „перфектна буря“ за автомобилната индустрия. През юли марката обяви, че недостигът е засегнал значително производствените ѝ обеми през първата половина на годината. Маржът на оперативната печалба на Audi в същото време нарасна до 10,7%, надминавайки отчетения през 2019 г. оперативен марж от 8 на сто.