Автомобилният концерн Stellantis ще представи пред профсъюзите в сградата на италианското министерство на промишлеността план за реорганизация на своя индустриален център в Торино.
Планът включва увеличаване на производството на малкия модел Fiat 500 в обекта чрез прехвърляне на обеми от фабриката на концерна в Полша, както и идентифициране на нова мисия за завода на Maserati в Груглиаско, съобщава Ройтерс, цитирайки La Repubblica.
Марката Alfa Romeo ще възприеме нов подход на производство по поръчка – ще произвежда единствено при наличие на краен клиент, за да намали разходите, пише от своя страна Corriere della Sera.
Изпълнителният директор на Alfa Romeo Жан-Филип Импарато заяви пред италианските дилъри по-рано този месец, че марката ще представя нов модел всяка година до 2026 г., като се започне с компактния SUV Tonale догодина.
Италианските заводи на Stellantis, която беше сформирана след сливането между PSA Group и Fiat Chrysler през януари, в момента работят с 40% от производствения си капацитет, съобщи Il Sole 24 Ore, позовавайки се на прогноза на профсъюза FIM Cisl.
Работническата организация посочва, че глобалният недостиг на чипове е довел до спиране на производството в заводите на компанията в Италия, което оказва допълнителна тежест върху засегнатите от коронавируса индустрия и икономика.
Stellantis дава приоритет на фабриката „Мирафиори“ в Торино, където се произвежда напълно електрическия Fiat New 500, заявяват от профсъюза.
По-рано този месец стана ясно, че групата обмисля да отдели два завода на германската марка Opel, които следващата седмица временно ще преустановят работа поради недостига на чипове. Двете фабрики, разположени съответно в Рюселсхайм, близо до Франкфурт, и Айзенах, Централна Германия, вече няма да бъдат част от Opel Automobile, но ще останат свързани със Stellantis.