Нужда от програмисти
„Там, където мисля, че Continental има най-голям шанс да успее, е софтуерната интеграция“, посочва Шнайдер. "Мисля, че всички германски производители на автомобили се опитват да наберат достатъчно софтуерни инженери. Просто липсват хора с добри умения за програмиране. Те просто не намират такива в Германия", добавя анализаторът.
Тъй като Continental разполага с такъв персонал, вероятно автомобилните производители ще се обърнат към компанията за помощ, посочва Шнайдер.
Подобно на един от основните си конкуренти, Robert Bosch, Continental залага много на компютрите в автомобила, които могат да контролират електронните и софтуерни функции в колата.
През 2020 г. Continental започна да доставя изчислителни системи на групата Volkswagen за нейните електрически превозни средства ID.3 и ID.4. Доставчикът заяви, че само „шепа“ от тези компютри могат да управляват функциите на превозното средство в купето, системите на шасито и софтуера за подпомагане на водача. Досега управлението на тези операции се нуждаеше от десетки или дори стотици отделни електронни блокове за управление.
Чрез препроектиране на електронните системи тези високопроизводителни компютри могат, наред с други предимства, да направят превозните средства по-сигурни и дори да намалят теглото им, тъй като при тях се изисква по-малко окабеляване.
Зетцер заяви, че Continental възнамерява да разшири софтуерните си възможности, въпреки че продължава да произвежда компютърен хардуер.
Партньорства
Continental възприема подход за автономни системи за шофиране, който е различен от тези на много от неговите конкуренти.
През последните години се разпространява мнението, че Continental не инвестира достатъчно в автономна мобилност, посочва Шнайдер. В отговор на това компанията се обърна към партньорства с по-малки компании, за да продължи напред.
Миналата година тя придоби миноритарен дял в стартъпа за лидарни технологии AEye Inc. Сега Continental планира да интегрира сензорите на AEye в своите системи за автономно управление.
„Искат да станат специалисти при интеграцията“, изтъква Шнайдер. "Нямат друг избор, освен да вземат някой конкурентен, по-малък играч и да интегрират (технологията му) в по-голяма система и да се опитат да продадат тази система на някои производител на оригинално оборудване", добавя анализаторът.
Преструктуриране
По отношение на друга мярка за ускоряване на трансформацията си, Continental обяви по-рано този месец, че ще преструктурира автомобилния си бизнес, като обособи отделни екипи за различните пазарни аспекти.
Петте ключови звена, които ще бъдат създадени на 1 януари, са свързани с автономната мобилност, безопасност и движение, интелигентна мобилност, потребителско изживяване и архитектура, както и нетуъркинг (изграждане на мрежи).
Реорганизацията ще позволи на компанията да "използва максимално потенциала, представен от нашата уникална, силна технологична позиция във всички тези области", изтъква Зетцер.