IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Continental търси пътя към бъдещето 150 години след основаването си

Ако ръководството на компанията успее да създаде нова стратегия, германският доставчик ще изглежда забележително различен само след 10 години

15:16 | 11.10.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Alex Kraus/Bloomberg</em></p>

Снимка: Alex Kraus/Bloomberg

Днес Continental не прилича много на компанията, която стартира своя бизнес преди 150 години. В интерес на истината германският доставчик се различава значително и от компанията, която беше преди 20 години. Но ако ръководството на Continental успее в мисията си да очертае нов път към бъдещето, концернът ще изглежда коренно различно само след 10 години, пише Automotive News Europe.

Изпълнителният директор на Continental Николай Зетцер обобщи през септември визията за това в какво ще се превърне старата компания: ще засили своя бизнес с хардуер и ще акцентира върху дигитализацията и софтуера.

„Така виждам компанията след 10 години“, изтъква Зетцер пред ANE. 

Доставчикът на части и усъвършенствани системи за превозни средства вече не се възприема само като производител на гуми и други традиционни автомобилни компоненти. Компанията засилва фокуса си върху областите, където вижда потенциал за растеж, особено по отношение на софтуера и технологиите за автономни превозни средства.

Тъй като автомобилите стават по-екологични и по-високотехнологични, целта на Continental е да се превърне в лидер в индустрията за високопроизводителни компютри в превозните средства, при софтуера, който отговаря за производството на компонентите при електрониката и за технологиите за автономно шофиране.

По-бърз преход

Зетцер е назначен за главен изпълнителен директор на Continental през 2020 г. на фона на опасенията сред инвеститорите, че компанията не действа достатъчно бързо, за да е в крак с промените в индустрия. Той има намерение да промени тези твърдения.

По неговите думи трябва да се действа бързо, за да се развият необходимите технологии. „Трябва да променяте технологиите бързо, защото установявате, че някои технологии вече не се прилагат или се появяват нови“, изтъква Зетцер.

Но преобразяването, което Continental преследва, се състои от много движещи се части.

Компютри и софтуер

Continental е основана през 1871 г., в предавтомобилната ера, като производител на каучук. Днес компанията е шестият по големина доставчик на автомобилни компоненти в света в класацията на Automotive News, като продажбите ѝ за 2020 г., свързани с автомобилните производители, възлизат на 29,68 млрд. долара. В рамките на концерна работят 198 000 души в 58 държави.

Малко повече от 10 процента от тези служители са особено важни за трансформацията, която Continental планира. Това е група от 20 000 софтуерни и ИТ специалисти, натоварени с изграждането на възможностите на Continental в областта на информационните технологии. Високопроизводителните компютри и софтуер се превръщат в основни компоненти, както някога са били компресорите и горивните филтри, докато превозните средства стават по-свързани, а усъвършенстваните системи за подпомагане на водача разширяват своето приложение.

Continental иска да бъде в центъра на тези събития.

Хорст Шнайдер, ръководител на отдела за изследвания на автомобилите в Европа в Bank of America, смята, че софтуерните възможности на Continental сега са сред най-силните страни на компанията. Нейната мрежа от софтуерни инженери я прави изключително ценна за решаване на проблемите на автомобилните производители, особено за германските концерни, които искат да създадат свои собствени операционни системи, но имат проблеми с намирането на достатъчно квалифициран персонал, който да работи върху проектите.

Просто няма достатъчно инженери за това, което автомобилните производители искат да правят, изтъква Шнайдер.

Последна актуализация: 04:46 | 13.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още