Германският автомобилен концерн BMW AG ще инвестира в стартъпа за технологии за добив на литий Lilac Solutions, за да подкрепи разработването на по-ефективни начини за производство на метала, намерил широко приложение при производството на батерии както за потребителската електроника, така и за електромобилите, съобщава Ройтерс.
Lilac Solutions е част от нарастващия брой разработчици на технологии, които се стремят да извличат литий по-бързо и по-ефективно, за да съкратят разходите.
BMW, което вече купува литий от китайската Ganfeng Lithium и други традиционни производители на литий, заяви, че вижда технологията на Lilac като начин за увеличаване на световното производство на белия метал, тъй като търсенето нараства на пазара на електромобили.
„Това обещава да се превърне в нова технология за добив, която позволява достъп до повече зелен литий“, изтъква Каспер Садж от BMW i Ventures, фондът за рисков капитал на BMW.
Автомобилният производител участва в кръг на финансиране на Lilac заедно със SK Materials, инвестиционното подразделение на Sumitomo Presidio Ventures.
BMW отказа да посочи размера на инвестицията си, въпреки че общата сума от всички инвеститори, обявена в сряда, е малко под 20 милиона долара, според регулаторните документи.
Lilac планира да използва средствата за изграждане на американско производствено съоръжение.
През септември стартъпът се договори с Lake Resources да използва технологията в проект за литий в Аржентина.
преди 3 години Да копаш Литий навръх Андите и Кобалт с деца-роби насред Конго , и да правиш батерии от тях , дето имат живот 8 години, струват майка си и баща си , тежат един тон , зареждат по 2 часа и като гръмнат , горят по 3 дни с отровен пушек , или да си правиш сам карбон-неутрално Инженерингово Фъстъчено Олио (ИФО) за Ванкели и ИФО-Аерозол за Газови Турбини , по 20 ст. килограма ? https://biodizel.alle.bg . отговор Сигнализирай за неуместен коментар