Китайският автомобилен концерн Zhejiang Geely Holding Group започва производство на сателити, за да създаде навигационна мрежа, която ще подпомага превозните средства с автономно задвижване, съобщава Nikkei Asia Review.
Масовото производство на апаратите стартира в град Тайчжоу, провинция Джъдзян, с което се бележи навлизането на най-големия частен китайски производител на автомобили в сфера, доминирана през десетилетията от военните.
Сателитите са независимо разработени от Geespace, част от Geely, като производството им също се ръководи от групата.
Geely ще използва своя производствен опит в изграждането на различни типове спътници, като се очаква годишното производство да достигне около 500 броя.
Концернът планира да създаде мрежа от спътници в ниска околоземна орбита, които ще изпращат точна информация за позицията на автономните превозни средства.
Китайската космическа индустрия е в тесни взаимоотношения с китайската Народна освободителна армия. Американските компании от частния сектор, от своя страна, вече успяха да постигнат значителен напредък в космическия бизнес.
На този фон Geely очевидно вижда потенциал за развитие в сателитния бизнес, като това е задължителна стъпка към налагането на автономните технологии.
Основателят и председател на Geely Ли Шуфу е смятан за доверено лице на президента на Си Дзинпин, тъй като централата на компанията се намира в провинция Джъдзян, където Си преди е изпълнявал длъжността на партиен секретар.
Освен в сферата на автономните коли, Geely залага и на друга технология, която тепърва ще се развива – летящите превозни средства с вертикално излитане и кацане (eVTOL). В края на септември германският стартъп Volocopter се споразумя с китайския концерн да достави 150 електрически въздушни коли на тяхното съвместно предприятие.
Китай предлага най-добра възможност за обособяване на пазар за технологията на градската въздушна мобилност, изтъква Флориан Ройтер, главен изпълнителен директор на Volocopter.
За първото полугодие Geely отчете печалба, която не успя да отговори на пазарните очаквания на фона на глобалния недостиг на чипове. Базираният в Ханджоу концерн отчете нетна печалба в размер на 2,4 млрд. юана (367 млн. долара), докато приходите нараснаха с 22% до 45 млрд. юана.
Geely също се ангажира с процеса на електрификация на своето портфолио и разполага с набор от марки, включително Geometry, Polestar, Lynk & Co.и наскоро Zeekr.