Акционерите на германската група Daimler AG подкрепиха план за отделяне на звеното за тежкотоварни превозни средства от операциите с луксозни автомобили на Mercedes-Benz в кардинално решение за повишаване на пазарната оценка на двете компании, съобщава Bloomberg.
С 99,9% от гласовете инвеститорите одобриха предложената сделка, заяви председателят на надзорния съвет на Daimler Бернд Пишецридер в петък на извънредно онлайн събрание на акционерите.
Този ход има за цел да помогне на бизнеса да реагира по-адекватно на специфичните за сектора трендове като електрификацията и автономните технологии, като разделянето ще прекрати повече от половинвековното съвместното съществуване на двете звена под един покрив.
Инвеститорите търсят по-голяма прозрачност и подобрена рентабилност, заяви преди срещата Инго Шпайх от Deka Investment GmbH.
„За премиум бранд маржовете са твърде ниски - програмите за намаляване на разходите не работят в звеното за камиони и помогнаха само на бизнеса с автомобили“, се казва в изявление по имейл.
Подобряването на финансовите резултати ще бъде от ключово значение, тъй като разделянето „прави Daimler по-уязвим за атаки на (инвеститори) активисти или на опити за придобиване“.
Отделянето на звеното за камиони е най-значимата стратегическа стъпка за Daimler след продажбата на Chrysler през 2007 г.
Daimler
Печалбата и ръстът в цената на акциите на Daimler изгубиха положителен импулс след края на 13-годишното управление на предшественика на Калениус Дитер Цетче. Това накара сегашния ръководител на концерна да предприеме фундаментални промени, които намират отражение в цялата индустрия.
Daimler получи „много положителен отговор“ от основните си акционери, след като обяви плана за разделяне на бизнеса по-рано тази година, заяви Калениус в интервю за Bloomberg в петък. "Те разбират логиката зад тази сделка“, изтъква той.
Въпреки че Mercedes все повече се насочва към електрификацията, други технологии като водородните клетки ще играят по-важна роля при тежкотоварния транспорт. Калениус смята, че и двете звена остават отворени за сътрудничество.
Mercedes планира да запази 35-процентен дял в подразделението за камиони и се надява бизнесът да попадне в рамките на германския бенчмарк DAX.
Историята на Daimler може да се проследи назад до изобретателите на автомобила. През 1886 г. Карл Бенц регистрира патент за своето превозно средство, докато Готлиб Даймлер отделно проектира моторизирана карета. И двамата предприемачи се стремят към технологично развитие на леките автомобили, както и на търговските превозни средства.