Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. обмисля да обособи един от двата си европейски завода за трансмисии за производство на агрегати за електрически превозни средства, съобщава Automotive News.
Двете фабрики, обособени от бившето съвместно предприятие на Ford с Getrag, в момента са собственост единствено на американския автомобилен производител.
Едното съоръжение е ситуирано в Хейлууд, Англия, докато другото се намира в Кьолн, Германия.
Ford ще обяви решението си "в рамките на седмици", става ясно от репортаж на британската телевизия Sky News.
Заводът-победител ще бъде модифициран за производство на силови агрегати за електрически превозни средства, включващо електрически двигатели, трансмисии и инвертори.
Остава неясно дали въпросната фабрика ще изгражда трите основни компонента или само ще ги сглобява, като ще се възползва от услугите на доставчици.
Преходът от изграждане на агрегати за автомобили с двигатели с вътрешно горене до такива за електромобили ще подсигури бъдещето на двата завода, тъй като Ford вече се ангажира с цялостната електрификация на своето портфолио за Европа до 2030 г.
„Ford залага всичко на електрификацията, като 100 процента от нашите пътнически превозни средства ще бъдат изцяло електрически, а две трети от продажбите на нашите търговски превозни средства също се очаква да бъдат изцяло електрически или плъгин хибриди до 2030 г.“, заявиха от компанията пред Automotive News Europe.
Заводът за трансмисии в Кьолн се намира до фабриката за сглобяване на автомобили на Ford, която в момента произвежда малкия хечбек Fiesta. Съоръжението ще произвежда напълно електрически автомобили за европейските пазари въз основа на платформата MEB, разработена от Volkswagen Group.
Първият автомобил на Ford, който се очаква да бъде базиран на нея, трябва да се появи на пазара през 2023 г., последван от втори модел същата година.
Изпълнителният директор на Ford за Europe Стюарт Роули заяви в интервю през март, че компанията е готова да намали броя на заводите, произвеждащи компоненти за задвижващата част на автомобилите в Европа, тъй като се стреми да премине изцяло към електрическа мобилност. "С прехода ще има по-малко заводи за силови агрегати; също така можем да инвестираме в електрически компоненти", изтъква Роули.
Ford вече изгражда свои части за системата за електронно задвижване за своя електрически SUV Mach-E, който се произвежда в Мексико.
Решението на Ford за избор на завод вероятно ще зависи от държавните субсидии, които ще бъдат налични в съответната страна.
Компанията води преговори с представители на британското Министерство на бизнеса, енергетиката и индустриалната стратегия относно предложението за модификация на завода в Хейлууд, съобщава Sky News.
Британското правителство предлага щедри стимули за автомобилните концерни, които желаят да запазят производството си в страната, докато търси начини да преодолее бариерите, възникнали след излизането на Великобритания от Европейския съюз.
През юли правителството се съгласи да плати около 30 процента от 100-те милиона паунда разходи на Stellantis, който иска да модифицира завода на своята марка Vauxhall в пристанищния град Елесмир, така че да е пригоден за изграждане на електрически микробуси.