Страните членки на Европейския съюз (ЕС), където делът на електрическите превозни средства е под 3%, имат брутен вътрешен продукт (БВП) на глава от населението под 17 хил. евро, съобщава Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА).
Въпреки че в статистиката на АСЕА за 2020 г. делът на електромобилите от продажбите на нови превозни средства в блока достига 10,5%, десет страни членки отчитат дял, по-малък от 3%.
АСЕА1
В същото време електрическите коли съставляват над 15% от общите продажби на превозни средства в богатите страни със среден БВП от над 46 хил. евро.
73% от всички продажби на електромобили в ЕС са регистрирани само в четири страни от Западна Европа, които имат някои от най-високите стойности на БВП, изтъкват от АСЕА.
АСЕА2
Кипър е страната, която отчита най-малък дял на електромобилите в статистиката на АСЕА - едва 0,5% от продажбите на нови коли, като БВП на глава от населението възлиза на 23 580 евро. Литва е втора с 1,1-процентен дял на електрическите превозни средства и 17 460 евро БВП на глава от населението. Страната е следвана от Естония, където електромобилите са едва 1,8% от общите продажби, докато БВП достига 20 440 евро. Четвърта е Хърватия с 1,9-процентен дял и БВП от 12 130 евро. Полша е пета с 1,9-процентен дял и 13 600 евро БВП на глава от населението.
На другия полюс, страната с най-голям дял на електромобилите в ЕС е Швеция, където БВП на глава от населението възлиза на 45 610 евро. Скандинавската страна е следвана от Нидерландия с 25-процентен дял и БВП от 45 790 евро. Трета е Финландия с 18,1% и 42 940 евро. Четвърта е Дания с 16,4% и 53 470 евро. Германия, най-големият автомобилен пазар в ЕС, е пета с 13,5% и 40 070 евро.
преди 3 години ее , гледай и идругите резултати ... ти само първият ... но горе-долу това е истината ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хаха ... екологично едва ли , ама за по-здравословно със сигурност ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години .. и ми излезе някъв репортаж на нова, които най често лъжат! но ако приемем че са прави... значи след около 10г, процента у нас ще започне да расте. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ти пък изобщо би трябвало пеш да ходиш, за по-екологично :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ти и половината от цената да ти платят пак нема да си купиш нова , дори и бензинова ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години google --> възраст на колите по първа регистрация в българия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Слабички са все още, без масивни стимули и субсидии не виждам особен смисъл да купиш нещо подобно.Наскоро попаднах на интересен тест от бившия автомобилен кореспондент на Ройтерс за Европа на 11 популярни автомобила в реални условия.Оказа се,че нещата са малко засукани.Средният пробег при по сега приетия цикъл WLTP за оценката бих казал,че е сносен.Лошото е, че е по усреднения цикъл.И ако ви се наложи да се качите на магистралата...нещата стават малко некомфортни.Например Ауди Е-трон, по WLTP има 388 км пробег, реално успява да направи 290 км, а на магистралата едвам докопва 223 км, т.е едва ще стигнете от София до Стара Загора.Малко по-добре е JaguaI-Pace,който избутва 270 км.И това са горе долу добри модели.VW ID.3 на магистрала избутва 203 км,Nissan Leaf - 164 км,Горе долу добре в това отношение са май само Тесла модел 3 Long Range,който издържа 384 км, и Kia Soul-330 км.Та нищо чудно,че се купуват предимно в няколко богати държави с масивни субсидии и поощрения,където задължително семействата имат и поне един ДВГ за ако се наложи...Ако ви е интересно, ето го линка с пълните данни за 11-те модела:https://automedia.investor.bg/a/2-***/46868-s-kolko-lazhat-za-probega-si-11-populyarni-elektromobila?i=2#article-gallery отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години еееми начи тряа да бъдат субсидирани, инак екология през крив зелен макарон... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години те пък направиха баси откритието ... интересно ми е дали има статистика каква е средната възраст на новозакупения автомобил у нас от часни лица... като имаш пари за 10 годишна кола, нема как тя да бъде електричка! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години нема да вървят електричките , мишето и фенове , чекат да станат по три илядо евра и да са под 100х км на километраж , и с нови зимни гуми ... :))) ... като достигнат този таргет след 6-7 годинки ще се наводни и у нас . засега пас ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар