IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Популярността на електромобилите остава ниска в по-бедните страни в ЕС

Делът на електромобилите от общите продажби остава нисък в страните с по-ниски стойности на БВП на глава от населението, съобщават от АСЕА

14:00 | 15.09.21 г. 10
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Страните членки на Европейския съюз (ЕС), където делът на електрическите превозни средства е под 3%, имат брутен вътрешен продукт (БВП) на глава от населението под 17 хил. евро, съобщава Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА).

Въпреки че в статистиката на АСЕА за 2020 г. делът на електромобилите от продажбите на нови превозни средства в блока достига 10,5%, десет страни членки отчитат дял, по-малък от 3%.

АСЕА1 АСЕА1

В същото време електрическите коли съставляват над 15% от общите продажби на превозни средства в богатите страни със среден БВП от над 46 хил. евро.

73% от всички продажби на електромобили в ЕС са регистрирани само в четири страни от Западна Европа, които имат някои от най-високите стойности на БВП, изтъкват от АСЕА.

АСЕА2 АСЕА2

Кипър е страната, която отчита най-малък дял на електромобилите в статистиката на АСЕА - едва 0,5% от продажбите на нови коли, като БВП на глава от населението възлиза на 23 580 евро. Литва е втора с 1,1-процентен дял на електрическите превозни средства и 17 460 евро БВП на глава от населението. Страната е следвана от Естония, където електромобилите са едва 1,8% от общите продажби, докато БВП достига 20 440 евро. Четвърта е Хърватия с 1,9-процентен дял и БВП от 12 130 евро. Полша е пета с 1,9-процентен дял и 13 600 евро БВП на глава от населението.

На другия полюс, страната с най-голям дял на електромобилите в ЕС е Швеция, където БВП на глава от населението възлиза на 45 610 евро. Скандинавската страна е следвана от Нидерландия с 25-процентен дял и БВП от 45 790 евро. Трета е Финландия с 18,1% и 42 940 евро. Четвърта е Дания с 16,4% и 53 470 евро. Германия, най-големият автомобилен пазар в ЕС, е пета с 13,5% и 40 070 евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:22 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

10
rate up comment 0 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
ее , гледай и идругите резултати ... ти само първият ... но горе-долу това е истината ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 0 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
хаха ... екологично едва ли , ама за по-здравословно със сигурност ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 0
khao
преди 3 години
.. и ми излезе някъв репортаж на нова, които най често лъжат! но ако приемем че са прави... значи след около 10г, процента у нас ще започне да расте.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 0
0pk
преди 3 години
Ти пък изобщо би трябвало пеш да ходиш, за по-екологично :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
ти и половината от цената да ти платят пак нема да си купиш нова , дори и бензинова ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
google --> възраст на колите по първа регистрация в българия
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 0
evlogi
преди 3 години
Слабички са все още, без масивни стимули и субсидии не виждам особен смисъл да купиш нещо подобно.Наскоро попаднах на интересен тест от бившия автомобилен кореспондент на Ройтерс за Европа на 11 популярни автомобила в реални условия.Оказа се,че нещата са малко засукани.Средният пробег при по сега приетия цикъл WLTP за оценката бих казал,че е сносен.Лошото е, че е по усреднения цикъл.И ако ви се наложи да се качите на магистралата...нещата стават малко некомфортни.Например Ауди Е-трон, по WLTP има 388 км пробег, реално успява да направи 290 км, а на магистралата едвам докопва 223 км, т.е едва ще стигнете от София до Стара Загора.Малко по-добре е JaguaI-Pace,който избутва 270 км.И това са горе долу добри модели.VW ID.3 на магистрала избутва 203 км,Nissan Leaf - 164 км,Горе долу добре в това отношение са май само Тесла модел 3 Long Range,който издържа 384 км, и Kia Soul-330 км.Та нищо чудно,че се купуват предимно в няколко богати държави с масивни субсидии и поощрения,където задължително семействата имат и поне един ДВГ за ако се наложи...Ако ви е интересно, ето го линка с пълните данни за 11-те модела:https://automedia.investor.bg/a/2-***/46868-s-kolko-lazhat-za-probega-si-11-populyarni-elektromobila?i=2#article-gallery
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 2
0pk
преди 3 години
еееми начи тряа да бъдат субсидирани, инак екология през крив зелен макарон...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 0
khao
преди 3 години
те пък направиха баси откритието ... интересно ми е дали има статистика каква е средната възраст на новозакупения автомобил у нас от часни лица... като имаш пари за 10 годишна кола, нема как тя да бъде електричка!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 3
zelka007
преди 3 години
нема да вървят електричките , мишето и фенове , чекат да станат по три илядо евра и да са под 100х км на километраж , и с нови зимни гуми ... :))) ... като достигнат този таргет след 6-7 годинки ще се наводни и у нас . засега пас ... !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още