Китайският стартъп за автономно превозни средства WeRide ще започне разработването на самоуправляващи се микробуси за градска логистична услуга съвместно с автомобилния производител JMC и компанията за доставки ZTO Express, съобщава Ройтерс.
Подкрепената от японския автомобилен концерн Nissan WeRide заяви, че ще разработва съвместно автономни микробуси с JMC, в която Ford има дял, и със ZTO. Пилотен тест ще се проведе близо до летището в Гуанджоу.
Стартъпът, ръководен от основателя Тони Хан, разработва четвърто ниво на автономност, при което автомобилът може да се справи с всички аспекти на шофирането без човешка намеса.
В момента WeRide тества автономни леки автомобили и микробуси.
Производителите на автомобили и технологични компании инвестират милиарди долари в автономните технологии, като се стремят да си осигурят голям дял в едва прохождащия пазар, очертаващ се като бъдещето на мобилността.
Друга китайска компания, Baidu, си партнира с BAIC Group за изграждането на 1000 безпилотни коли за период от над 3 години и за потенциалното комерсиализиране на услуга за роботаксита в Китай. Колите Apollo Moon ще бъдат произведени под бранда електромобили ARCFOX на BAIC, докато Baidu ще предостави системите за автономно шофиране и софтуер.
Pony.ai също планира масово производство на своята система за четвърто ниво на автономност до 2023 г., като софтуерът ще бъде подкрепен от нова сензорна платформа, оборудвана с лайдар, разработен от американската компания Luminar Technologies.
Според изчисления на Buy Shares глобалният пазар на автономни автомобили се очаква да нарасне с 36% през следващите две години и да достигне стойност от 37 млрд. долара до 2023 г.