Volkswagen остава абсолютен лидер по продажби на Стария континент. Това показва класиране на експертите от изданието NewCars за петте най-търсени автомобилни марки в Европа, цитирано от Automedia.bg. В класирането им се отчитат резултатите от продажбите за първите 8 месеца на 2021 година.
На върха е германският Volkswagen, който за малко не достига показател от 1 млн. бройки. Резултатът на марката е 958 хил. реализирани нови автомобила, като това представлява ръст от 18% в сравнение със същия период на 2020 година.
На втора позиция се нарежда Peugeot с 543 хил. продажби, като при френската марка ръстът е идентичен с този на Volkswagen - 18%. Сравнително близо е третият в подреждането - Toyota, чиито продажби достигат 503 хил. единици. При японците се отчита по-сериозно увеличение - 28%.
Добре се представя и BMW, който заема четвъртата позиция с 490 хил. продажби за първите 8 месеца на годината и все повече се отдалечава пред основния си конкурент Mercedes-Benz. Място в Топ 5 намира и френската марка Renault с 460 хил. реализирани нови коли, но при нея се отчита спад от 7% в сравнение със същия период на 2020 година.