Въпреки че японските автомобилни производители изостават от концерни като Tesla Inc. и Volkswagen AG в продажбите на електрически превозни средства, те имат предимство в критичната за електромобилите технология, като Toyota Motor Corp. се класира на първо място в световен мащаб въз основа на значимостта на своите патенти в САЩ, съобщава Nikkei Asia Review, цитирайки ново изследване.
Nikkei, в партньорство с базираната в Токио изследователска фирма Patent Results, оценява големите компании по отношение на конкурентоспособността на техните патенти в САЩ, свързани с електромобилите.
Общо 21 японски компании, включително производители на части като Denso, попадат в топ 50. Honda Motor Co. се класира на трето място, докато Nissan Motor Co., производителят на електрическия Leaf, е поставен на шесто място.
В допълнение към генерирането на авторски права, патентите „позволяват на компаниите да изтласкат конкуренцията, посочва Таро Нагашима, сътрудник в адвокатско дружество Uchida & Samejima.
В топ 50 попадат едва 13 американски компании, като Ford Motor Co. е на второ място, а General Motors Co. заема четвърто място. Лидерът в сегмента на електромобилите по отношение на продажбите Tesla е на 8 място.
Южна Корея и Германия имат по пет компании, водени от Hyundai Motor Co. и Robert Bosch. Два китайски концерна също попадат в класацията - производителите на електромобили BYD и Nio заемат съответно 32-ро и 47–то място.
Анализът обхваща патенти, включващи компоненти за електромобили, като двигатели и батерии, както и зарядни станции и друга, свързана с този вид превозни средства инфраструктура. Toyota отбелязва 8363 точки, следвана от Ford с 6564 точки и Honda с 3849 точки. Tesla може да се похвали с 1741 точки.
Поглед към подобни патенти в Европейския съюз (ЕС) също затвърждава лидерството на Япония в тази област.
Конкурентоспособността на Япония в областта на електромобилните технологии произтича от успеха ѝ с хибридните превозни средства. Хибридите и електромобилите споделят голяма част от необходимите за производството им и функционирането компоненти. Toyota пусна първия в света хибриден автомобил с масово производство Prius през 1997 г. - преди основаването на Tesla. Японският автомобилен производител е силен при технологиите, които контролират начина на зареждане и разреждане на батериите, наред с други области.
За Toyota и нейните местни конкуренти предизвикателството е подобно като това, пред което е изправена цялата технологична индустрия на Япония по отношение на потребителската електроника, а именно да превърне своя опит в хардуера в продукт, който да се харесва на хората по света.
Без водеща позиция в продажбите на електромобили, японските притежатели на патенти рискуват евентуално да загубят технологичното си предимство.
Tesla е продала повече електрически превозни средства от всяка друга компания през 2020 г., според данни на EV Sales. BYD и шест други китайски компании попадат в топ 20, като тази група представлява около 20% от общите продажби.
Сред японските компании Nissan се класира на 14-то място, докато Toyota е 17-а.
По отношение на конкурентоспособността при патентите Tesla е близо до Nissan, който е утроил броя на патентите си в САЩ, свързани с електрическата мобилност, според класацията.
В Китай местните автомобилни компании са подали заявления за 36 800 патента, свързани с електромобилите, към юли, което представлява 67% от общия брой на патентите в страната. Въпреки че е трудно да се оцени тяхната конкурентоспособност с наличните данни, се очаква китайските концерни да станат още по-голяма сила в международен план в тази област.
Японските производители доминират преди години на световния пазар за телевизори, компютри и друг вид потребителска електроника, само за да бъдат изпреварени от южнокорейските и китайски конкуренти, които постигат баланс между качество и цена.
„Японските производители на автомобили биха могли в крайна сметка да повтарят същите грешки като компаниите от електронната индустрия, освен ако не успеят бързо да свържат технологиите си с бизнеса“, предупреждава Санширо Фукао от Itochu Research Institute.
преди 3 години Ако щат от сутрин до вечер да защитават патенти, това няма да ги спаси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар