Denso Corp., най-големият доставчик на Toyota Motor Corp., заяви, че производството на японския автомобилен концерн трябва да се възстанови бързо, което ще помогне на Denso да надмине собствената си прогноза за печалбата за текущата финансова година, съобщава Bloomberg.
Очаква се съкращенията в производството на Toyota през септември да изтрият между 20 до 30 млрд. йени от печалбата на доставчика, заяви главеният финансов директор на Denso Ясуши Мацуи.
„Някои автомобилни производители не могат да увеличат производството си след препъването, но ако Toyota каже, че ще се възстанови, наистина ще го направи“, изтъква Мацуи.
В четвъртък (19 август) най-големият автомобилен концерн в света по пазарен дял за 2020 г. обяви, че недостигът на чипове ще го принуди да намали своето глобално производство за септември с 40% от първоначалните планове до 500 000 автомобила спрямо 900 000 превозни средства преди това.
Около 27 производствени линии във всичките си 14 завода на Toyota в Япония ще бъдат засегнати от съкращенията, което ще повлияе негативно на производството на модели от RAV4 до Corolla, Prius, Camry и Lexus RX.
„Особено в Югоизточна Азия разпространението на Covid-19 и блокадите оказват влияние върху местните ни доставчици“, посочва директорът на концерна по доставките Казунари Кумакура.
denso
Според Denso, която предостави сравнително консервативна прогноза за печалбата за текущата финансова година от 440 млрд. йени миналия месец, „вероятно ще надхвърлим“ тези стойности.
Японският автомобилен производител развива голяма производствена база в Тайланд, където случаите на заразени с коронавирус вече надхвърлят 1 млн. броя. Тази седмица Тайланд стартира пилотна програма за тестване, ваксиниране и изолиране на работници от заводите, за да ограничи разпространението на заразата.
„Изглежда, че Toyota очаква нещата да се нормализират през октомври“, въпреки че има вероятност прекъсването да не приключи през септември, посочва Коджи Ендо, анализатор в SBI Securities Co. „Това е чудесен момент за купуване на акции, тъй като цените паднаха“, добавя той.
Denso, вторият по големина доставчик на автомобилни части и системи в света по размер на продажбите, заяви, че макар да съществуват устойчиви рискове, като разпространението на Covid-19 в Югоизточна Азия, компанията разполага със значителни запаси.
Поглеждайки към периода от октомври до ноември, Denso не планира да затвори нито един от своите заводи поради недостига на части, подчертава Мацуи.