IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Sixt печели от повишаващите се наеми на коли

Освен това компанията получава тласък от настоящата стачка на машинистите в Германия

16:54 | 12.08.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Ерих Сикст. <em>Снимка: EPA/TOBIAS HASE</em></p>

Ерих Сикст. Снимка: EPA/TOBIAS HASE

Компанията за коли под наем Sixt разчита на постоянно покачващите се цени на колите под наем и нарастващо търсене поради облекчаването на ограниченията. „Глобалният туристически пазар е в повратна точка след година и половина от пандемията. Всички виждаме желанието и нуждата да пътуваме“, каза съизпълнителният директор Константин Сикст в четвъртък.

Освен това компанията получава тласък от настоящата стачка на машинистите в Германия: търсенето се увеличава от обявяването на стачката. „Г-н Веселски отново е наш служител на месеца“, каза Сикст, имайки предвид ръководителя на профсъюза на машинистите Клаус Веселски.

В Европа търсенето се повиши, особено в началото на летния туристически сезон в края на второто тримесечие. В САЩ пътуването се нормализира с напредването на ваксинацията и до голяма степен с премахване на ограниченията за пътуване, казаха от компанията.

В същото време цените се повишиха, защото много компании за коли под наем намалиха автопарковете си по време на пандемията и сега изпитват затруднения да получат достатъчно нови превозни средства поради производствените проблеми в автомобилната индустрия.

„Общите условия за нашия бизнес са значително по-добри от преди няколко месеца“, каза Константин Сикст. Заедно с брат си Александър той пое управлението на компанията през юни от баща им Ерих Сикст, който сега председателства Надзорния съвет.

По-високите цени биха могли да паднат отново малко, каза Александър Сикст, който отговаря за стратегията и организацията. „Вярваме обаче, че ще надделее по-високото ниво на цените“. Стратегията за ниски цени на конкурентите не се е наложила, както се вижда от фалитите. Сред жертвите на пандемията бе например американската компания за коли под наем Hertz, която подаде молба за защита от фалит през май 2020 г.

Продажбите все още са под нивата от предкризисната 2019 г.

През последното тримесечие Sixt генерира печалба преди данъци от почти 78 млн. евро след загуба от 117,7 млн. евро през 2020 г. С ниво от почти 500 млн. евро приходите са повече от два пъти по-високи в сравнение със същото тримесечие на предходната година, но все още около една пета под нивото преди избухването на кризата.

През първата половина на годината бизнесът все още се характеризира с ограниченията, а търсенето се увеличава едва от няколко месеца, пишат анализаторите на Jefferies. На борсата обаче компанията бе наказана с разпродажби  - в пика им акцията загуби повече от седем процента и отбеляза триседмично дъно на ниво от 112,40 евро. От началото на годината обаче книжата са на плюс с почти една четвърт.

За цялата година Sixt продължава да очаква увеличение на продажбите с около една трета до диапазона между 1,95 млрд. до 2,1 млрд. евро - с уговорката, че ценовото равнище остава непроменено и няма допълнителни ограничения във въздушното движение. По-специално четвъртото тримесечие е изпълнено с несигурност, каза Александър Сикст. „Тук в крайна сметка зависим от хода на инфекциозния процес и решенията, вземани от политиците“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:06 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още