Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. преразглежда в посока нагоре своите цели за продажбите в Европа, прогнозирайки 1,2 милиона продадени автомобила за 2022 г. и ръст до около 1,5 млн. превозни средства през 2025 г., заяви главният изпълнителен директор на Toyota Europe Матю Харисън, цитиран от Automotive News Europe.
Европейският регион, в който действа Toyota, включва още Русия, Турция, Израел и страните от Централна Азия в допълнение към европейските страни.
Продажбите на концерна за региона през първото тримесечие нарастват с 6,6% до 287 678 автомобила. През първото полугодие те възлизат на около 600 000 автомобила, изтъква Харисън.
Въпреки недостига на полупроводници в глобален мащаб и негативните ефекти от пандемията на коронавирус Toyota очаква да надмине първоначалната си цел от 1,1 млн. продадени автомобила, добавя Харисън.
„И двете ситуации се оказаха по-лоши, отколкото мислехме“, признава той. „Въпреки това, с 600 000 продадени автомобила през първото полугодие, ние сме с 30 000 продажби над първоначалния ни план и отчитаме рекорден пазарен дял от 6,8% за Toyota и Lexux комбинирано“, добавя Харисън.
Според него търсенето е силно и компанията се намира в по-добра позиция, отколкото самият той си е представял в началото на годината.
За 2025 г. Toyota Europe първоначално прогнозира 1,4 млн. продадени автомобила в началото на януари, като целта сега е повишена до 1,5 млн. продажби.
По думите на Харисън компанията ще се възползва от пускането на своите нови модели, като първи ще се появи на пазара малкия SUV Yaris Cross още тази година, следвайки силните продажби при малките автомобили от серията. Именно Yaris се превърна в най-продавания малък автомобил в Европа за януари, побеждавайки Volkswagen Golf.
Според JATO Dynamics Yaris се нарежда на трето място при продажбите от всички сегменти за първото полугодие, изпреварван единствено от Golf и Peugeot 208.
„Всички наши основни модели се представят изключително добре“, изтъква Харисън. „Не е само Yaris - в компактния сегмент търсенето на Corolla е силно, а C-HR се държи изключително добре, въпреки конкуренцията в сегмента“, добавя той.
Corolla е един от малкото модели, които отчитат ръст на продажбите през 2020 г., нараствайки с 2,9 % до 136 911 броя, според изчисления на JATO. Моделът се класира на четвърто място в сегмента на компактните автомобили.
В началото на месеца концернът отчете рекордна тримесечна оперативна печалба, след като продажбите му, засегнати от пандемията, се възстановиха. Все пак най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял се въздържа от повишаване на годишната си цел, като се позова на нарастващите случаи на новозаразени с COVID-19 и глобалния недостиг на чипове
Toyota се придържа към майската си прогноза за годишна оперативна печалба от 2,5 трлн. йени (22,93 млрд. долара) за текущата финансова година, изоставайки от средната прогноза на анализаторите за печалба от 2,88 трлн. йени, според Refinitiv.
Оперативната печалба на производителя нараства до 997,49 млрд. йени (9,15 млрд. долара) за тримесечието, приключило на 30 юни, като резултатът е по-добър от средната пазарна оценка за печалба от 752 млрд. йени.