Японският автомобилен концерн Honda пусна в продажба първия в света автомобил с трето ниво на автономност в Япония тази пролет, но никой не очаква превозното средство да се продава в САЩ в близко бъдеще.
Американската инфраструктура не е съвместима с Honda Sensing Elite, която позволява управление без ръце на седана Honda Legend, представен през 2021 г., коментира Джей Джоузеф, вицепрезидент по маркетинга в Honda, по време на презентация за мениджмънт, цитиран от Automotive News Europe.
Регулаторната ситуация в отделните американски щати, както и полиците на застрахователните компании възпрепятстват налагането на подобно автономно превозно средство.
„Това е рецептата, която следвахме (в Япония) и може да е добро ръководство за това как да си проправим път и към други пазари“, посочва Джоузеф, добавяйки: „Работим с регулаторните органи и правоприлагащите органи, за да актуализираме разпоредбите, за да позволим работа с трето ниво на автономност. Ангажирахме нашите дилъри, за да осигурим подходящо обучение на клиентите, когато решаваме дали технологията е подходяща за тях. Ние от Honda разговаряхме директно с клиентите и обществеността, за да определим очакванията за това как функционира нашата система и как тя взаимодейства с неавтономните превозни средства по пътищата. Тази рецепта може да не е подходяща за всеки пазар, но показва един път към успеха".
Системата Honda Sensing Elite може да поеме напълно управлението на превозното средство при тежки задръствания, осигурявайки по-плавно движение, което може да намали емисиите на въглероден диоксид, както и да повиши безопасността.
Системата също така може да управлява колата по магистрали, като изпълнява маневри при изпреварване и автоматично предпазва колата от препятствия.
Пътят на Honda към налагане на технологията на японския пазар започва преди десетилетие, когато страната започва инициатива по изграждане на инфраструктура, така че самоуправляващите се превозни средства да комуникират с околната среда.
Honda и Verizon тестват в автомобила 5G ултра широколентова и мобилна технология, за да определят дали превозните средства с някои възможности за автономно управление могат да прехвърлят големи масиви от данни между автомобила, пътя, пешеходците и други превозни средства.
Honda и властите от американския град Мерисвил, Охайо, където Honda има завод, също тестват технологии за автоматизирано шофиране. Градът е инсталирал камери на кръстовищата, които предават данни за трафика към специално оборудвани автомобили Honda. Превозното средство предупреждава водача чрез звуков сигнал или визуално за потенциална опасност.
Honda рязко сменя стратегията си, след като осъзна, че ренегатството няма да ѝ помогне да осъществи електрификацията на своите автомобили.
„За Honda ще бъде изключително рисковано да извърши прехода сама“, заяви главният изпълнителен директор на концерна Тошихиро Мибе в интервю за Bloomberg. „Има логика в това да създаваме съюзи, масово производство и да съкратим разходите, за да направим бизнеса си устойчив“, добавя той.
През април Honda стана първият японски автомобилен производител, който публично заяви, че ще спре да продава автомобили, задвижвани с бензин, като си постави за цел да ги премахне изцяло до 2040 г. Като се има предвид, че делът на електромобилите в Япония е едва 1%, съществува голям потенциал за растеж, като очакванията са за силно покачване на глобалните продажби през следващите няколко години.