Британският производител на луксозни автомобили Bentley отчита рекордно голяма печалба за първото полугодие спрямо загубата за същия период на 2020 г., съобщава Automotive News Europe.
Основна причина за доброто представяне на компанията са силните продажби в Китай, най-големият автомобилен пазар в света.
Оперативната печалба на Bentley за периода януари-юни достига 178 млн. евро в сравнение със загубата от 99 млн. евро година преди това. Резултатът е по-голям от целогодишната печалба на концерна от 170 млн. евро, отчетена през 2014 г., най-голямата за Bentley преди новия отчет.
Bentley успява да продаде рекордните 7199 автомобила през полугодието, като маржът достига 13%.
Двуцифрената възвръщаемост от продажбите е потвърждение, че компанията може да осигури устойчив бизнес модел, посочва главеният изпълнителен директор Ейдриън Холмарк.
„Работихме неуморно, за да трансформираме цялата наша организация чрез подобряване на производителността и ефективността на разходите“, изтъква той.
През последните години Bentley изпитваше сериозни затруднения при осигуряването на рентабилност, а през 2019 г. на компанията беше поставен ултиматум да се върне към печалбата в рамките на две години от страна на основните акционери в компанията-майка Volkswagen – фамилиите Порше и Пиех.
Продажбите на Bentley в Китай нарастват със 73% до 2155 автомобила през първите шест месеца на годината, превръщайки се в най-големия пазар на компанията за първи път от почти десетилетие. Във фокуса на китайските потребители беше седанът Flying Spur. САЩ остават втори с 2046 продадени превозни средства, докато Европа без Великобритания е на трето място с 1142 автомобила.
SUV моделът Bentayga остава най-популярният автомобил на Bentley с 2767 продадени бройки, следван от Continental GT с 2318 продажби и Flying Spur с 2063.
По-рано тази година компанията пусна на пазара плъгин хибридна версия на обновения Bentayga, като по-късно се очаква да представи и подобен вариант на Flying Spur.