IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Renault очаква дефицитът на чипове да изтрие 200 хил. автомобила от производството

Концернът очаква оперативният марж за годината да остане на ниво от 2,8%

10:25 | 30.07.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Френският автомобилен концерн Renault SA увеличи двойно прогнозата си за загубеното производство вследствие на глобалния недостиг на чипове, като заяви, че проблемът с веригата на доставки и повишаването на цените на суровините могат да ограничат по-нататъшното възстановяване на рентабилността.

През първото полугодие автомобилният производител отчита нетна печалба от 369 млн. долара спрямо загубата от 7,4 млрд. евро година преди това. Сега Renault очаква дефицитът на полупроводници да костват на компанията около 200 хил. превозни средства изгубено производство през тази година, съобщава Bloomberg. 

Renault предостави финансови насоки за първи път тази година. Компанията очаква маржът на оперативната ѝ печалба да достигне 2,8%, подобно на този от първото полугодие, което е под първоначалните прогнози.

Според главния изпълнителен директор Лука де Мео тези резултати отразяват стратегията на концерна за фокусиране върху рентабилността за сметка на обемите.

„(Резултатите) отразяват само първата стъпка от нашия преход, който ще се ускори с налагането на нови превозни средства“, изтъква Де Мео.

Renault изостава от конкурентите Volkswagen AG и Stellantis NV поради зависимостта си от европейския пазар, който се възстановява по-бавно от Китай и САЩ на фона на пандемията от коронавирус. Продуктовата гама на концерна, предназначена за масовия пазар, където маржовете са по-ниски, също предлага по-малко възможности в сравнение с конкурентите, които дават приоритет на по-доходоносни модели, докато избират кои производствени линии да запазят, притиснати от недостига на чипове.

Renault Renault

Паричният поток на Renault от автомобилния бизнес е отрицателен в размер на 70 млн. евро.

По отношение на продажбите компанията отчита 1,42 млн. продадени превозни средства в световен мащаб през първата половина на годината, което е с 19% повече спрямо същия период на 2020 г. Въпреки това резултатът е с една четвърт по-слаб от данните за първото полугодие на 2019 г.

За да се справи с проблемите около пандемията, Renault се обърна към френското правителство за държавен заем в размер на 5 млрд. евро, като по-рано тази година продаде своя дял в Daimler за 1,14 млрд. евро, за да запази кредитния си рейтинг.

През януари Де Мео представи новия план, който изненада инвеститорите. Концернът ще се стреми да си осигури оперативен марж над 3% до 2023 г. и поне 5% до средата на това десетилетие в сравнение с 4,8-те процента възвръщаемост през 2019 г. В същото време Stellantis, която беше формирана от сливането между местния конкурент PSA Group и Fiat Chrysler, се цели в двуцифрен оперативен марж до 2026 г.

Renault също така обяви, че ще премахне около 14 600 работни места и ще намали производствения капацитет с почти една пета в опит да свие разходите с повече от 2 млрд. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:11 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още