Южнокорейският автомобилен производител Hyundai Motor ще си партнира с LG Energy Solution за изграждането на фабрика за батерии за електрически превозни средства в Индонезия, за да си осигури стабилно снабдяване с батерийни клетки за своите екологични автомобили, съобщава Nikkei Asia Review.
Двете южнокорейски компании подписаха меморандум за разбирателство с правителството на Индонезия за създаване на съвместно предприятие за производство на батерийни клетки.
Съгласно споразумението Hyundai и LG Energy ще инвестират общо 1,1 млрд. долара за изграждане на завод за клетки в Карауанг, източно от Джакарта, като и двете компании ще притежават по 50% от предприятието. Индонезийското правителство се съгласи да предложи стимули и награди в подкрепа на изграждането на завода.
„С това начинание за производство на батерийни клетки, групата и LG Energy Solution допълнително укрепват стратегическото партньорство, започнало преди повече от десетилетие“, се казва в изявление на Hyundai. "Новата фабрика ще помогне на Hyundai и Kia да произвеждат превозни средства с висока ефективност, производителност и безопасност, като доставят клетки, оптимизирани за електрическите им модели", добавят от концерна.
Hyundai и свързаната с него Kia заедно формират петия по големина автомобилен производител в света.
Индонезийското правителство също приветства споразумението.
"Този въпрос представлява особен интерес за правителството в момента", споделя Бахлил Лахадалия, министър на инвестициите в Индонезия и ръководител на Координационния съвет на страната за инвестиции. "Ние ще наблюдаваме тази инвестиция в батерийни клетки от началото до края", изтъка той.
Hyundai заяви, че строителството на индонезийския завод трябва да започне през четвъртото тримесечие и ще приключи до първата половина на 2023 г. Очаква се масовото производство на клетки в новото съоръжение да започне през първата половина на 2024 г.
Индонезийското правителство агресивно насърчава екосистемата на електрическите превозни средства с надеждата да играе ключова роля в световното производство на електромобили - включително чрез създаването на Indonesia Battery Corp. по-рано тази година.
Новата фабрика за клетки в Карауанг ще бъде построена върху парцел от 330 000 квадратни метра. При пълна експлоатация производственият ѝ капацитет да достигне 10 гигаватчаса, или толкова литиево-йонни батерии, които да покрият нуждите на повече от 150 000 батерии за електромобили.
преди 3 години хммм ... стойността на пълният капацитет на съоръжението е почти $10млрд и е съсобственост на държавни компании и посочените . китайската catl също ще строи съоръжение за батерии . и двете компании , catl и lg energy са доставчици на батерии за завода на тесла в китай ... индонезийците държат 30% от световният добив на никел и около 22% от световните запаси . правителството е разработило специална 10 годишна програма за стимулиране на производството на батерии за транспорта . искат да имат 2030 , годишен капацитет за производство на 140ГВт батерии и да са значим световен доставчик + да си подсигурят електрификацията на вътрешният транспорт . интересен детайл , приеха закон наскоро , всички добивни компании в държавата да имат поне 51% държавно участие . одържавяват в момента разни мини ... :))) ... също детайл , не по темата ама свързано , развиват усилено геотермалните си електроцентрали , имат 16 геотермални централи с общ инсталиран капацитет 2130МВт , до 2030 година искат да го увеличът на 8007МВт ... не знам що не си прекарват газови потоци и да строят ядрени безумия ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар