Автомобилният концерн Toyota Motor Corp. ще спре производството на Lexus и Land Cruiser в два завода в Япония за няколко дни през август, тъй като нарастващият брой на новозаразени с коронавирус в Югоизточна Азия ограничава производството на автомобилни компоненти и съответните доставки, съобщава Nikkei Asia Review.
Производствените линии, на които се изграждат моделите Lexus LS и IS в завода в Тахара, префектура Айчи, ще бъдат затворени от 3 до 6 август. Заводът в Йошивара ще преустанови работа за два дни от 5 август. Там се изгражда Land Cruiser.
Редуцирането на операциите ще изтрие около 5000 превозни средства от производството на най-големия автомобилен концерн в света за 2020 г.
Тъй като недостигът на полупроводници продължава да възпрепятства възстановяването на глобалното автомобилно производство, прекъсванията по веригите на доставка, свързани с коронавируса, представляват поредната заплаха за сектора.
Toyota вече спря производството в три завода в Тайланд, след като местен доставчик прекрати работа заради растящия брой новозаразени. Страната е четвъртият по големина производствен хъб за автомобили в Азия, като работи с някои от най-големите концерни в света. Индустрията представлява около 10% от брутния вътрешен продукт на Тайланд.
Концернът вече взе решение да спре производствените линии в своя завод във Фуджимацу на 29-30 юли и на 2-4 август поради недостига на части, идващи от Виетнам. Това ще изтрие около 3000 автомобила от производството на Toyota.
Глобалната криза с полупроводниците също оказва влияние върху операциите на производителя. Toyota ще спре някои линии в завода си в Такаока, в префектура Айчи, където се произвеждат моделите Corolla и Corolla Touring, от 2 до 6 август поради дефицита на чипове. Това ще изтрие около 9000 превозни средства от производството.
За разликата от повечето автомобилни производители Toyota залага на своята стратегия „кайдзен“, която се фокусира върху осигуряването на запаси от компоненти. Главният финансов директор на Toyota Кента Кон заяви, че компанията не очаква „да пострада значително“ от недостига въпреки някои рискове. Концернът не смята, че проблемът ще влоши финансовото му представяне за цялата година.