Поради липсващи компоненти с компютърни чипове германският автомобилен производител BMW спира производството и в завода в Регенсбург. От понеделник (26 юли) се планира едноседмична почивка, както заяви говорител пред DPA. След това така или иначе e планирана ваканционна седмица, така че производството ще се възобнови на 9 август.
Браншовото издание Automobilwoche съобщи първо за спирането на производството. Цялата автомобилна индустрия е засегната от недостига на полупроводници, така че фабриките на различни производители трябваше многократно да прекъсват производството.
Още в началото на миналата седмица BMW трябваше да намали производството в завода в Лайпциг. През тази седмица фабриката в Саксония можеше да произвежда само един от всеки пет дни. Около 4000 автомобила няма да могат да бъдат произведени поради спирането на производството.
Засегнати са и заводите в Динголфинг и Оксфорд. В резултат на тези ограничения пък повече от 10 хил. автомобила до момента няма да бъдат произведени. В някои случаи се прилага работа на една смяна, а в други работата ще се извършва само в отделни дни. В основния завод в Мюнхен обаче производството върви по план.
В момента не е ясно колко дълго ще продължи дефицитът, казват от BMW. Така или иначе редовни прекъсвания на производството са планирани за германските заводи от август нататък, които се използват ежегодно за поддръжка на производствените мощности или за обновяване.
Новата вълна на коронавируса в Малайзия също допринася за недостига на чипове. Азиатската държава е важна производствена дестинация за индустрията на чиповете. Съвсем наскоро там броят на новите заразени и на смъртните случаи достигнаха рекордно високи нива. Малайзия беше въвела блокади в борбата срещу болестта. В този контекст производителите на чипове като Infineon трябваше да спират дейността във фабриките си в началото на юни.
Германският концерн се сблъсква и с други проблеми извън нарушените вериги на доставка. В началото на юли Европейската комисия установи, че Daimler, BMW и Volkswagen са нарушили антимонополните регламенти на ЕС, договаряйки се за съвместни технологични разработки в областта на пречистването на отпадъчните газове от азотен оксид. Поради това ЕК наложи глоба в размер на 875 млн. евро, като единствено Daimler успя да избегне наказанието, тъй като призна за съществуването на картела пред Брюксел.
преди 3 години Трябва първо нов закон да измислят - ретро автомобилите да не се налага да отговарят на зеленяшните изисквания. Направо ренесанс за звтоиндустрията. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години тъъъпациии, сега беше момента да пуснете некоя ретро серия... примерно от 70те ! :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар