По отношение на продажбите на електромобили Китай все още не успява да се нареди сред основните пазари за германската автомобилна група Volkswagen AG. През първата половина на годината в азиатската страна са продадени едва 18 хил. електрически превозни средства, произведени от най-големия автомобилен концерн в Европа.
Главният изпълнителен директор на групата Херберт Дийс е решен да промени това. Той е категоричен: до края на годината продажбите на електромобили на Volkswagen трябва да нараснат до 100 хил. броя, пише Automobilwoche.
"До края на годината искаме да продадем между 80 хил. и 100 хил. електрически автомобила от семейството на ID в Китай", заяви Дийс в четвъртък, по време на общото събрание на групата в Берлин.
Volkswagen планира да увеличи значително продажбите на най-големия автомобилен пазар в света още през юли. "Очаква се продажбите на моделите ID да нараснат двойно в сравнение с предходния месец - от около 3000 броя през юни до около 6000 превозни средства през юли", посочва Дийс, чийто договор беше удължен до 2025 г.
В допълнение към ID.4, който се произвежда на местно ниво в два варианта, Дийс разчита основно на наскоро пуснатия в продажба електрически SUV ID.6, който се предлага само в Китай. "Първите данни за продажбите на ID.6 са много обещаващи", добавя ръководителят на групата.
„Китай ще играе централна роля за успеха на цялостната ни стратегия до края на 2030 г.“, подчертава Дийс, добавяйки: „През последните няколко десетилетия бяхме безспорен лидер на пазара в Китай. Нашата цел е да запазим тази позиция и в електрическия свят".
В същото време от компанията обявиха, че ще пуснат в продажба своя електрически микробус ID.Buzz в средата на 2022 г.
„Пазарната реализация на ID.Buzz в Европа е планирана за третото тримесечие на 2022 г.“, обяви Томас Шмал, главен технологичен директор на групата по време на срещата в Берлин.