Глобалният недостиг на полупроводници, който засегна автомобилните производители и ограничи производството на превозни средства, ще продължи и през следващата година, заяви главеният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес по време на събитието Automotive Press Association в Детройт.
"Полупроводниковата криза, от всичко, което виждам, а не съм сигурен, че мога да видя всичко, ще продължи и през 22-ра година, защото няма достатъчно признаци, които да показват, че допълнителното производство от Азия ще достигне под формата на доставки на Запад в близко бъдеще“, изтъкна Таварес, цитиран от Ройтерс.
До недостига на чипове се стигна още миналата година, когато автомобилните концерни отмениха новите поръчки на полупроводници, но по-бързото от очакваното възстановяване на индустрията доведе до разминаване в производствените възможности на азиатските разработчици на компоненти и търсенето от страна на автомобилните производители.
Някои концерни от автомобилната индустрия успяха да се приспособят към ситуацията, като промениха характеристиките на своите автомобили, докато други започнаха да изграждат превозни средства без необходимите чипове, след което трябваше да изчакат съответната доставка, за да добавят компонента към завършения автомобил.
Stellantis обяви, че ще се фокусира върху диверсификацията в доставките на чипове, които възнамерява да използва, като според Таварес прогнозируемостта около този компонент е ограничена. По неговите думи процесът на промяна на характеристиките на един автомобил отнема приблизително 18 месеца, което би позволило на превозното средство да използва друг вид чип.
Таварес заяви, че Stellantis ще продължи да приоритизира своите модели с най-висок марж, подобно на своите конкуренти.
По-рано тази седмица германската автомобилна група Daimler AG предупреди, че недостигът на чипове ще свие продажбите на автомобили през втората половина на 2021 г. и ще продължи да оказва негативен ефект върху индустрията през 2022 г. Въпреки това финансовият директор на Daimler Харалд Вилхелм заяви, че недостигът ще бъде по-мек през следващата година.
През миналата седмица шведският разработчик на въздушни предпазни възглавници и колани Autoliv също заяви, че недостигът може да продължи през 2022 г.
Според Таварес Stellantis може, ако е необходимо, да увеличи планираните разходи за електрификация до над 30 млрд. евро до 2025 г. Той добави, че е възможно концернът да увеличи броя на планираните фабрики за производство на батерии до над пети и да увеличи техния производствен капацитет.
Stellantis ще изгради три от заводите за батерии в Европа и два в Северна Америка, споделя Таварес.
По неговите думи налагането на електромобилите се ускорява, тъй като опасенията около изменението на климата нарастват на фона на наводненията в Европа.
Таварес посочи, че Stellantis успява да изпревари своите планове за постигане на годишни икономии на разходи в размер на 5 млрд. евро от сливането през януари между PSA Group и Fiat Chrysler.