IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Водородът ли е бъдещето на Формула 1?

Устойчивото развитие сега е централна цел на спорта, който се е ангажирал да стане въглероден неутрален до 2030 г.

16:04 | 17.07.21 г. 5
<p>
	<em>Снимка: Getty</em></p>

Снимка: Getty

Автомобилите, задвижвани с водород, могат да бъдат бъдещето на Формула 1, според управляващия директор на F1 Рос Браун.

Устойчивото развитие сега е централна цел на спорта, който се е ангажирал да стане въглероден неутрален до 2030 г., но това няма да включва напълно електрически коли, каза Браун пред ВВС, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.

"Може би водородът е пътят, по който F1 ще поеме, за да запазим шума, да запазим емоцията, но определено преминаваме към различно решение", каза той.

През октомври Honda, която доставя двигатели на екипа на Red Bull, чийто пилот Макс Верстапен в момента води шампионата, обяви, че ще се оттегли от F1 в края на тази година, за да концентрира инженерния си фокус върху безвъглеродната технология.

F1 има една от най-амбициозните програми за устойчивост от всеки основен спорт и през 2019 г. обяви плана си да достигне нула емисии до 2030 г. с цели, включително:

Спортът е предприел стъпки за намаляване на броя на хората и товарите, които пътуват между състезанията с около една трета и е намалил работата на пътуващите медии.

F1 е критикувана от природозащитниците, защото голяма част от усилията й зависят от компенсиращи дейности, които намаляват емисиите другаде, за да съответстват на парниковите газове, които спортът произвежда.

Браун призна, че като най-престижният автомобилен турнир в света, F1 може да играе важна роля, оформяйки нагласите на феновете към устойчивостта и изменението на климата, но добави, че F1 не планира да се отдалечава от хибридните двигатели, които комбинират двигатели с вътрешно горене и електрически двигатели по време на тази фаза от развитието на спорта.

Според него високотехнологичните турбо хибридни агрегати, използвани за задвижване на автомобилите от F1 от 2014 г., са сред най-ефективните, проектирани някога, по отношение на процента горивна енергия, която се преобразува в мощност - мярка, известна като термична ефективност.

Двигателите на F1 имат рейтинг на топлинна ефективност от около 50%, докато бензиновите двигатели за пътни автомобили обикновено са около 30%.

В момента фокусът на спорта ще бъде върху разработването на синтетични горива, които използват въглерод, уловен от въздуха, отпадъци от ферми или биомаса.

Правилата вече изискват бензинът, използван във F1, да съдържа поне 10% биогориво и този дял е вероятно да се увеличи.

Замяната на въглеродни горива ще бъде огромно предизвикателство, признава Браун.

Продължението на материала може да прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:39 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 3 rate down comment 1
bgMan
преди 3 години
Това не е бъдеще за Формула-та. Това ще е зрелищна екплозивна катастрофа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 1
khao
преди 3 години
нали има формула едно Е... демек електрически там е бъдещето.това с водорода нема да стане...или поне след първите някошко взрива ще спрът резко.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 2
grainis
преди 3 години
Работим по проект за стартиране на масово производство на Български Газ-Електрически Автомобили и други превозни средства, задвижвани от свръх-компактни и свръхмощни Газотурбинни Ел. Генератори, захранвани с ултра-евтино (0,20лв./кг) и висококалорично (40MJ/kg), "Зелено", 100% СО2-Неутрално БиоГориво - Инженерингово Фъстъчено Олио (ИФО). https://biodizel.alle.bg , За момента това е най-добрата задвижваща система и мобилна енергийна алтернатива - Евтина за придобиване и поддръжка, Лека, Чиста (100% Карбон-Неутрална) и Възобновяема, Безопасна, с неограничен Живот, Зареждане за Секунди, безпроблемно чисто Рециклиране. 100% независима от външни доставчици на гориво и части. При определени условия, горивото може да се произвежда и индивидуално, в собствена оранжерия, на принципа "Направи си сам". ИФО се добива чрез маслена екстракция от бързорастящ български сорт Фъстъци ("Лотос"), с високо маслено съдържание (60%), отглеждан оранжерийно, хипер-интензивно, върху рото-рафтове, в автоматизирана Вертикална Многоетажна Аеропонна Ферма (V-Ферма) - https://vertikalna-ferma.alle.bg , предлагаща над 2000 пъти по-високи добиви (600,000 кг/год. срещу 300 кг/год.) от Декар заета Площ от 50м висока Ферма с 250 етажа рафтове, при уникално ниска себестойност - под 0,20лв./кг ИФО. При редуване на реколтите се получава непрекъсваем и плавен производствен цикъл от ежедневни жътви и преработка на добитата биомаса. ИФО може да се емулгира до 50% с Вода във вид на Аерозол за 100% изгаряне в Газови Турбини, с постигане на значителни икономии на гориво. Газова турбина VERICOR например има размери и тегло като на 160 к.с. Двигател на Ауди 6, само дето развива мощност от 4000 (да, ЧЕТИРИ ХИЛЯДИ) Конски Сили !ИФО-Аерозолната Газова Турбина ще се предлага и самостоятелно, като стационарен Агрегат за добив на ток, в широк диапазон от параметри, от 1kW нагоре. Ще се предлагат и компактни, контейнерно-модулни варианти на Ви-Ферми за индивидуално производство на ИФО.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 1
analog
преди 3 години
Граф Цепелина оттука мина...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 2
ing5rov
преди 3 години
катастрофите ше са много зрелищни ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още