Наложените от пандемията ограничения кара клиентите да се насочват именно към познатите им производители – до този извод стига агенцията за подпомагане на потребителите J.D. Power в резултатите от проучване на лоялността към автомобилните марки. Самото проучване е за 2020 година, като се оказва, че купувачите на нови автомобили са по-лоялни към отделните марки в сравнение с 2019 година, съобщава Automedia.bg.
Предполага се, че именно пандемията от коронавирус е причина за това, тъй като при проблеми с търсене на нов автомобил хората предпочитат да се обръщат към дилър, който вече познават.
Изследването показва, че Acura и Mazda са двете марки на американския пазар, при които лоялността на клиентите се увеличава най-много – със съответно 7,1% и 5,9%. Брандът с най-лоялни клиенти си остава Subaru, където 61,8% от клиентите се завръщат в дилърството при избор на нов автомобил.
Данните проследяват покупките на автомобили от юни 2019 до май 2020 година, като е напълно възможно скоро да се променят, тъй като заради недостига на чипове производството намалява и по всяка вероятност голяма част от дилърите ще останат без налични автомобили, което ще се окаже проблем дори за най-преданите клиенти на съответни марки.