Шведската компания Autoliv, най-големият производител на въздушни защитни възглавници и предпазни колани в света, отчита голяма оперативна печалба през второто тримесечие, но въпреки това намали насоките си за цялата година, тъй като недостигът на компоненти убива темпа на производство на автомобили.
Autoliv отчита оперативна печалба от 164 млн. долара в сравнение с оперативната загуба от 234 млн. долара през същото тримесечие преди година, когато много автомобилни производители спряха за няколко седмици производството поради пандемията от коронавирус, съобщава Automotive News.
Общите приходи от продажби на Autoliv нарастват с 93% до 2 млрд. долара, като компанията генерира чиста печалба от 105 млн. долара в сравнение със загубата от 174 млн. долара преди година.
Приходите от продажбата на въздушни възглавници са се удвоили до 1,3 млрд. долара, докато бизнесът с колани отчита ръст на приходите от 81% до 712 млн. долара.
Autoliv е първият глобален доставчик на автомобилните компании, който публикува финансовите си резултати за второто тримесечие. През следващите няколко седмици се очаква това да направят и някои други големи доставчици.
Главният изпълнителен директор Микаел Брат посочва, че по-слабото от очакваното производство на леки автомобили притиска продажбите и рентабилността на компанията през тримесечието.
"Невъзможността да се направи добра оценка на тези промени ни пречи да използваме ефективно пускането в принудителен отпуск, за да смекчим ефектите от по-ниското търсене на клиентите", изтъква Брат. "Въпреки че ситуацията се подобри към края на тримесечието, все още очакваме прекъсванията при доставките да повлияят отрицателно (върху производството на леки автомобили) през третото тримесечие с известно подобрение през четвъртото тримесечие", добавя той.
Пред Ройтерс Брат изтъква, че има няколко ясни признака, че недостигът на полупроводници ще бъде овладян в близко бъдеще.
"Най-добрата ни оценка в момента е, че второто тримесечие е най-лошата точка на това предизвикателство", споделя Брат, добавяйки: „Трудно е да се предвидят точните граници на този проблем, но не бих изключил, че ще има известно въздействие и през 2022 г.“.
Печалбата от 164 милиона долара изостава от средна прогноза на анализатори за печалба от 186 милиона долара.
Конкурентите ZF и Joyson Safety Systems понижиха своите насоки за ръста при продажбите за 2021 г. до 16-18% от около 20% и също така намалиха перспективите за рентабилността.
Autoliv се нарежда на 31 място в списъка на Automotive News за стоте най-големи доставчици в света с приходи от продажби от 7,4 млрд. долара за 2020 г.