Предвид голямото значение на мащабния климатичен пакет на Европейския съюз (ЕС) „Готови за 55“ за автомобилния сектор и милионите хора, който работят в него, Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) е нетърпелива да проучи всички подробности около току-що публикуваните предложения на Европейска комисия (ЕК).
Производителите на автомобили се ангажират да намалят емисиите на въглероден диоксид до нула. Всички членове на ACEA подкрепят целта за въглероден неутралитет до 2050 г. и инвестират милиарди евро в иновативни и устойчиви технологии. На този етап обаче забраната на една технология не е рационален подход - особено когато Европа все още се бори да създаде подходящите условия, които да позволят пълното преминаване към алтернативно задвижвани превозни средства, изтъква АСЕА.
„Амбициозните климатични цели се нуждаят от задължителен ангажимент от всички участващи страни. Днес ЕК ясно заяви, че Зелената сделка може да бъде успешна само със задължителни цели за разширяване на зарядната инфраструктура във всички държави членки“, изтъква Оливър Ципсе, президент на ACEA и главен изпълнителен директор на BMW. „Това ще бъде от съществено значение за зареждането на милионите електрически превозни средства, които европейските автомобилни производители ще пуснат на пазара през следващите години, както и за постигане на безпрецедентно намаляване на емисиите на въглероден диоксид в транспортния сектор“, добавя още Ципсе.
Предложената цел за намаляване на въглеродните емисии при автомобилите с 55% до 2030 г. (на базата на нивата от 2021 г.) представлява голямо предизвикателство и със сигурност изисква съответна обвързваща цел за държавите членки да изградят необходимата инфраструктура от зарядни станции. Освен това новата цел за емисиите ще ускори значително структурната трансформация на автомобилната верига на стойност, изисквайки внимателно управление, за да се минимизира въздействието върху нашата икономика и работните места.
„Настоящото предложение за още по-голямо намаляване на емисиите на въглероден диоксид до 2030 г. изисква значително по-нататъшно увеличаване на пазарното търсене на електрически превозни средства за кратък период от време,“ посочва Ципсе, добавяйки: „Без значително увеличени усилия от всички заинтересовани страни - включително държавите членки и всички участващи сектори - предложената цел просто няма да бъде жизнеспособна“.
Всички опции - включително високоефективните двигатели с вътрешно горене, хибридите, чистите електромобили и водородните превозни средства - трябва да изиграят своята роля в прехода към климатична неутралност, особено когато работим за намаляване на въглеродния отпечатък на целия автомобилен парк по пътищата. Не двигателят с вътрешно горене е вреден за околната среда, а горивата на фосилна основа. Без наличието на възобновяеми горива целта за намаляване на емисиите със 100% през 2035 г. на практика представлява забрана на двигателя с вътрешно горене.
„В контекста на предложените технологични ограничения от 2035 г. нататък призоваваме всички институции на ЕС да се съсредоточат върху иновациите, вместо да налагат или ефективно забраняват конкретна технология“, подчертава Ципсе.
ACEA с удоволствие отбелязва, че пакетът включва обвързващи цели за внедряване на зарядна инфраструктура за електромобили и водородни коли, отговаряща на изискванията на всички типове превозни средства - не само тези на леките автомобили, но и на микробусите и тежкотоварните автомобили.
Въпреки това ACEA е силно загрижена, че определените цели изостават от това, което се изисква, тъй като пакетът предвижда едва 3,5 млн. зарядни станции до 2030 г., много по-малко от търсените за този период 6 млн. съоръжения.
Тъй като предложението на ЕК въведе нов показател за целите, членовете на ACEA трябва да отделят време, за да видят оценят евентуалното въздействие по отношение на броя на зарядните станции, които ще бъдат достъпни за водачите в целия ЕС, както и нивото им на мощност (като се гарантира, че ще има достатъчно зарядни устройства с висока мощност, подходящи за камиони).
Въвеждането на автомобилния транспорт в Системата за търговия с емисии на ЕС (ETS) също е приветствано от АСЕА, тъй като това ще помогне за определяне на видима цена на въглерода, като по този начин ще стимулира използването на нисковъглеродни или безвъглеродни горива.
Ако регулаторната рамка е правилно конфигурирана, това може да помогне да се направят превозните средства с нулеви емисии достатъчно конкурентни и привлекателни за нашите клиенти, изтъкват от АСЕА.
„Следователно силната политическа координация ще бъде от съществено значение за постигане на крайната цел за борба с изменението на климата по най-ефективния начин - като същевременно се запази достъпността на мобилността за всички европейци и се запазят работните места за служителите в автомобилната индустрия“, изтъква от своя страна генералният директор на ACEA Ерик-Марк Хютема.
преди 3 години Инженеринговото Фъстъчено Олио (ИФО) е 100% Карбон-Неутрално, с извънредно ниски емисии на азотни окиси и може да гори във вида в който е, във всякакви Дизелови и Ванкелови Двигатели и Термосистеми. Също така може да бъде емулгирано с до 50% вода с цел по-пълно изгаряне и значителни икономии, в Аерозол, който да задвижва компактни и свръхмощни газови турбини, вместо дизелови двигатели. Турбината има най-добро съотношение тегло-мощност и има само една въртяща се част. Животът й е неограничен.ИФО може да се екстрахира от бързорастящи сортове фъстъци, отглеждани оранжерийно, във Вертикална Аеропонна Многоетажна Ферма, на почти нулева себестойност. https://biodizel.alle.bg отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Аз да попитам АСЕА защо се произвеждат двигатели (ДИЗЕЛОВИ), които след определен пробег масово започват да бълват черни канцерогенни облаци? Западняците карат колкото карат и кагато започнат да пропушват дизеляците ги пробутват в Източна Европа. Улиците са пълни със сдухани дизеляци, които бълват черен дим при всяко натискане на газта. Още по-лошо е, че *** не го интересува и не му пука дори и за здравете на собственото му дете... отговор Сигнализирай за неуместен коментар