Германската автомобилна марка Volkswagen засилва амбицията си да бъде възприемана като доставчик на мобилност, който може да се конкурира с индустриални титани като Tesla и Uber, съобщава Automotive News Europe.
Брандът, собственост на най-големия производител на автомобили в Европа по пазарен дял Volkswagen Group, е създал ново бизнес звено, което ще се занимава с потребностите на клиентите, докато цифровизацията продължава да си проправя път в автомобилната индустрия.
„В резултат на нарастващата дигитализация при автомобилите се създават нови варианти на интерфейс за нашите клиенти във и извън техните превозни средства“, казва главеният изпълнителен директор на марката VW Ралф Брандщетер. „Сега повече от всякога интегрираното изживяване на клиентите и бързото изпълнение на техните изискванията се превръщат в ключов диференциращ фактор“, добавя той.
Ветеранът в компанията Маркус Клайман ще ръководи звеното.
VW заяви, че целта е да се предложи „най-доброто в класа“ изживяване на клиентите при всеки контакт с марката.
Клайман е помолен да разработи по-интуитивна система за потребителски интерфейс с възможност за предвиждане на променящите се предпочитания. Това включва области като инструменти за онлайн конфигуратор; опит в дилърството; зареждане на електрическо превозно средство в домашни условия, на работа и в движение, както и софтуерна актуализация.
Говорител на VW заяви, че изискванията на клиентите и обратната връзка ще попаднат в центъра на фокуса при разработването на превозни средства и услуги през целия им жизнен цикъл.
Преди това Клайман отговаряше за разработването на средните и големи автомобили с марка VW. Той заема и ръководни позиции в региони като Китай и Южна Америка. Клайман е отговорен и за създаването на специфични за пазара продукти, съобразени с изискванията на клиентите от различните региони.
По този начин, чрез Клайман, VW ще отговори на Tesla относно работата с клиентите и намирането на най-популярните потребителски решения.
vw
„В момента създаваме екипите, за да обединим силите си във всички наши бизнес звена и да създадем процеси и мерки, които гарантират включването на обратна връзка с клиентите за нашите продукти и услуги“, изтъква говорител на VW.
Стандарт „Tesla“
Според Jefferies назначаването на Клайман отразява стремежа на германската марка да се превърне в компания за мобилност, а не просто в производител на автомобили.
„Докато влизаме в мрежата, за да търсим автомобили, автомобилните производители научават повече за нас, а ролята на Клайман е да насочи тази трансформация към свързан продукт, където автомобилостроителят да предлага периферни услуги“, изтъкват от Jefferies.
Фокусът върху обратната връзка с клиентите и възможността за бързо внедряване на промените, базирани на тази обратна връзка, могат да осигурят спестявания на автомобилните производители, докато трупат данни.
Според Jefferies именно Tesla определя стандарта за скоростта, с която концерните могат да отговорят на изискванията на потребителите и да предложат повече услуги.
„Ето как Tesla разтърси индустрията и Volkswagen сега се опитва да постигне същото“, добавят от Jefferies.