IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen се вдъхновява от клиентската стратегия на Tesla

Германската марка назначава ветерана Маркус Клайман като ръководител на новото звено, което ще се занимава с потребностите на клиентите

08:30 | 15.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Alex Kraus/Bloomberg</em></p>

Снимка: Alex Kraus/Bloomberg

Германската автомобилна марка Volkswagen засилва амбицията си да бъде възприемана като доставчик на мобилност, който може да се конкурира с индустриални титани като Tesla и Uber, съобщава Automotive News Europe.

Брандът, собственост на най-големия производител на автомобили в Европа по пазарен дял Volkswagen Group, е създал ново бизнес звено, което ще се занимава с потребностите на клиентите, докато цифровизацията продължава да си проправя път в автомобилната индустрия.

„В резултат на нарастващата дигитализация при автомобилите се създават нови варианти на интерфейс за нашите клиенти във и извън техните превозни средства“, казва главеният изпълнителен директор на марката VW Ралф Брандщетер. „Сега повече от всякога интегрираното изживяване на клиентите и бързото изпълнение на техните изискванията се превръщат в ключов диференциращ фактор“, добавя той.

Ветеранът в компанията Маркус Клайман ще ръководи звеното. 

VW заяви, че целта е да се предложи „най-доброто в класа“ изживяване на клиентите при всеки контакт с марката.

Клайман е помолен да разработи по-интуитивна система за потребителски интерфейс с възможност за предвиждане на променящите се предпочитания. Това включва области като инструменти за онлайн конфигуратор; опит в дилърството; зареждане на електрическо превозно средство в домашни условия, на работа и в движение, както и софтуерна актуализация.

Говорител на VW заяви, че изискванията на клиентите и обратната връзка ще попаднат в центъра на фокуса при разработването на превозни средства и услуги през целия им жизнен цикъл.

Преди това Клайман отговаряше за разработването на средните и големи автомобили с марка VW. Той заема и ръководни позиции в региони като Китай и Южна Америка. Клайман е отговорен и за създаването на специфични за пазара продукти, съобразени с изискванията на клиентите от различните региони.

По този начин, чрез Клайман, VW ще отговори на Tesla относно работата с клиентите и намирането на най-популярните потребителски решения.

vw vw

„В момента създаваме екипите, за да обединим силите си във всички наши бизнес звена и да създадем процеси и мерки, които гарантират включването на обратна връзка с клиентите за нашите продукти и услуги“, изтъква говорител на VW.

Стандарт „Tesla“

Според Jefferies назначаването на Клайман отразява стремежа на германската марка да се превърне в компания за мобилност, а не просто в производител на автомобили.

„Докато влизаме в мрежата, за да търсим автомобили, автомобилните производители научават повече за нас, а ролята на Клайман е да насочи тази трансформация към свързан продукт, където автомобилостроителят да предлага периферни услуги“, изтъкват от Jefferies.

Фокусът върху обратната връзка с клиентите и възможността за бързо внедряване на промените, базирани на тази обратна връзка, могат да осигурят спестявания на автомобилните производители, докато трупат данни.

Според Jefferies именно Tesla определя стандарта за скоростта, с която концерните могат да отговорят на изискванията на потребителите и да предложат повече услуги.

„Ето как Tesla разтърси индустрията и Volkswagen сега се опитва да постигне същото“, добавят от Jefferies.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:00 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още