Шведският автомобилен концерн Volvo Cars увеличава своя дял в Polestar, купувайки допълнително количество акции на производителя на електрически превозни средства, контролиран от китайската компания Zhejiang Geely Holding Group, съобщава Automotive News Europe.
Инвестицията увеличава дела на Volvo до 49,5%. Това става факт, след като Polestar набра 550 млн. долара в първия си кръг на финансиране през април.
С покупката на акции размерът на дела на Volvo в Polestar се връща на нивото, каквото беше преди кръга на финансиране, когато Polestar получи финансова инжекция от китайските инвеститори Chongqing Chengxing Equity Investment Fund Partnership и Zibo.
Polestar може да се похвали с два електрически автомобила в Китай - хибридния Polestar 1 и изцяло електрическия Polestar 2. Производството на второто превозно средство и първия електромобил на компанията стартира през март в китайската фабрика на Geely, компанията майка на Volvo, в Луцяо. През септември 2020 г. Polestar обяви, че планира да започне производството на още един автомобил - Polestar Precept, чийто интериор ще бъде изграден от рециклирани пластмасови бутилки и корков винил, както и от употребявани рибарски мрежи.
Volvo заяви, че не планира да увеличи дела си в Polestar над 49,5%.
От своя страна Polestar води преговори за листване на борсата чрез сливане с компанията със специално предназначение (SPAC) Gores Guggenheim. Сделката може да създаде компания с общи активи на стойност от около 25 млрд. долара. Тъй като сделката още не е финализирана, е възможно условията по сливането да бъдат променени или преговорите да се разпаднат, предупреждават източниците.
Volvo планира да създаде съвместно предприятие с партньора на Volkswagen за батерии Northvolt. Съвместното предприятие, в което всяка от двете компании ще притежава по 50%, трябва да започне работа в изследователски и развоен център през 2022 г.
Шведите са готови с мащабна стратегия за електрификация с хоризонт до 2030 г., включително планове за продажба на 600 хил. електромобила с батерии към средата на това десетилетие и изграждане на европейска „гигафабрика“ за батерии през 2026 г.