Собственикът на марката луксозни автомобили Mercedes-Benz Daimler AG ускорява темпа на трансформация към електрическа мобилност, като планира да елиминира всички свои модели с двигател с вътрешно горене преди края на това десетилетие, съобщава Automotive News Europe.
Това означава, че всяка серия ще разполага с напълно електрическа версия, докато производството, продажбите и структурите ще бъдат пренасочени към бизнес без дизелови и бензинови двигатели.
Плъгин хибридите също могат да бъдат изключени от портфолиото след 2030 г., съобщава Automobilwoche.
Все още обаче Daimler няма да представи твърд краен срок на отпадането на двигателите с вътрешно горене, тъй като според прогнозите конвенционалните автомобили ще продължат да се търсят на някои пазари в зависимост от напредъка при зарядната инфраструктура.
Изпълнителният директор на Daimler Ола Калениус планира да представи подробности за плана в рамките на „Деня на стратегията“ на 22 юли, съобщават източници пред Automobilwoche.
Очаква се автомобилният производител да обяви планове за въвеждане на нови платформи за допълнителни електрически модели, както и собствена софтуерна операционна система през 2024 г.
Преди това Daimler обяви, че само до края на десетилетието ще се очаква хибридите и изцяло електрическите автомобили да представляват над 50% от общите продажби на леки коли.
Преминаването към изцяло електрически модели би поставило Mercedes на едно ниво с други производители на автомобили, които извършват подобен преход, особено в Европа, където се очакват по-строгите ограничения за емисиите на въглероден диоксид да направят автомобилите с двигатели с вътрешно горене нежизнеспособни.
По-рано днес Opel излезе със смела стратегия за пълна електрификация на своята продуктова гама до 2028 г., като по този начин изпревари концерни като Ford, които си поставят като крайна дата 2030 г.
Миналия месец Audi заяви, че ще прекрати производството на двигатели с вътрешно горене до началото на следващото десетилетие, с изключение на Китай.
Jaguar планира да стане изцяло електрическа марка от 2025 г., докато Volvo и Bentley обявиха, че се стремят да продават само електрически автомобили до 2030 г.
В това отношение BMW развива по-предпазлив подход. Една от най-големите марки премиум автомобили посочва, че очаква половината от продажбите ѝ да бъдат напълно електрически модели до 2030 г.