Автомобилният концерн Stellantis, втори по големина на пазарния дял в Европа, обяви по време на събитието „Денят на електромобилите 2021“, че планира да инвестира над 30 млрд. евро до 2025 г. в електрификация на своята продуктова гама, съобщава Ройтерс.
Според компанията стратегията ѝ за електрическите превозни средства ще бъде подкрепена от пет завода за батерии, планирани за изграждане в Европа и Северна Америка.
Stellantis обяви, че е започнала 2021 г. по-добре от очакваното въпреки проблемите около веригите на доставка на полупроводници. Компанията посочва, че покачването на цените на нейните продукти са ѝ помогнали да повиши прогнозата си за печалбата за първите шест месеца на годината.
Сформираната през януари след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Stellantis разполага с 14 марки, в това число Peugeot, Opel, Jeep, Chrysler, Ram и Maserati. Тя е притисната от инвеститорите, които настояват за придържане към глобалния ангажимент за електрификация на транспортния сектор, воден от лидера в сегмента на електромобилите Tesla Inc.
През май Stellantis предупреди, че недостигът на полупроводници в световен мащаб ще се влоши още повече спрямо първите три месеца на годината, когато кризата с доставките ограничи планираното производство с 11%. Главният финансов директор Ричард Палмър посочи, че ефектите от дефицита могат да продължат да се усещат и през 2022 г.
„Перспективите все още са относително ограничени“, изтъква Палмър, добавяйки: „Би било неразумно да се смята, че проблемът просто ще изчезне“.
Приходите на Stellantis за първото тримесечие нараснаха с 14 на сто до 37 млрд. евро, докато доставките на групата се увеличават с 12% до 1,61 млн. превозни средства.