Автомобилният производител Stellantis заяви, че маржът на коригираната оперативна печалба през първата половина на годината се очаква да надхвърли годишната цел между 5,5 и 7,5% въпреки производствените загуби на фона на глобалния недостиг на полупроводници, съобщава Ройтерс.
Stellantis посочва, че покачването на цените на нейните продукти са ѝ помогнали да повиши прогнозата си за печалбата за първите шест месеца на годината.
"Глобалният екип на Stellantis също реагира категорично на ограниченията в обема, причинени от недостига на полупроводници, прилагайки много ефективни мерки за контрол на разходите", споделя компанията в четвъртък преди преди събитието „Денят на електромобилите 2021“.
Сформираната през януари след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Stellantis разполага с 14 марки, в това число Peugeot, Opel, Jeep, Chrysler, Ram и Maserati. Тя е притисната от инвеститорите, които настояват за придържане към глобалния ангажимент за електрификация на транспортния сектор, воден от лидера в сегмента на електромобилите Tesla Inc.
Stellantis заяви, че в съответствие с предходните прогнози очаква през първото полугодие отрицателен индустриален свободен паричен поток, причинен от негативното въздействие на по-ниските от планираното обеми на производство.
Компанията обяви, че синергиите са напът да надхвърлят целта за първата година, като представляват „съществен принос към цялостното изпълнение на паричния поток за цялата година, който все още се очаква да бъде положителен“.
През май Stellantis предупреди, че недостигът на полупроводници в световен мащаб ще се влоши още повече спрямо първите три месеца на годината, когато кризата с доставките ограничи планираното производство с 11%. Главният финансов директор Ричард Палмър посочи, че ефектите от дефицита могат да продължат да се усещат и през 2022 г.
„Перспективите все още са относително ограничени“, изтъква Палмър, добавяйки: „Би било неразумно да се смята, че проблемът просто ще изчезне“.
Приходите на Stellantis за първото тримесечие нараснаха с 14 на сто до 37 млрд. евро, докато доставките на групата се увеличават с 12% до 1,61 млн. превозни средства.